Butik: 4-sound Göteborg
Bas: Fender P Am standard 5:a
Lokal: Gles målad träpanel på väggarna och klinkergolv.
SVT-450 saknades i butiken så Ampegtestet gjordes med en SVT-3PRO i en 410HE låda. Stort ljud, gick att få mycket bas, bra svar i den grafiska eq:n Jag höjde tills det lät illa vilket inträffade ganska tidigt. 100w Ampegcombon pluggade jag aldrig in.
EBS CL-450+CL410 upplevde direkt en stor skillnad i karaktär. Inte alls så basigt, mer som en gitarrförstärkare som dunkar hårt och genomträngande. EBS:s classiccombos fanns i två storlekar vilka jag inte testade.
Kände mig lite besviken på dessa riggar i ljudtryck, dom såg ju ganska feta ut men stärkarna är ju iofs. inte megakraftiga och kördes i 8 ohm.
Övergår till Combos och börjar med Fender Rumble 350. Mycket bra tryck. Karaktären är en blandning av Ampeg och EBS. 2 sharp knappar formar till ljudet och diskanthornet kan man stänga av.
Combos som jag bara lyfte och tittade på utan att plugga in. Mesacombo med inbyggd M3:a, en kvadratisk låda som såg ut att låta bra men var tung och otymplig. Fender Bassman TV, hur tuffa som helst i rätt sammanhang, fanns i olika storlekar.
Personalen var hur trevlig som helst, jag fick bra pris på Rumblen och slog till.
Är mkt. nöjd hittills