Windmill basar
Windmill basar
Hej alla,
Igår testade jag på gitarr mässan två basar som jag gillade riktigt mycket. Ska inte göra anspråk på någon djupare recension utan bara yttrycka min omedelbara a-ha känsla på Windmill JBass "Funkster" och Windmill Jbass 4 fretless Custom Shop.
Funkster basen är en passiv bas med 2 x Windmill MM BigMag mickar med var sin 3 läges switch och 2 x vol. samt en ton potentiometer. Får erkänna att det var länge sedan jag upplevt en sån klockren respons i både ljud och spelbarhet. Fick fram allt mellan jazz, p-bas och musicman ljud (fasten Funkstern är passiv) och det lät riktigt, riktigt bra. Basen var väldigt lättspelat. Finnish och mickkonfiguration får man välja liksom elktronik - passiv/aktiv. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en sådan bas.
Jbass 4 fretless Custom Shop är en aktiv bandlös bas utrustad med 2 x Windmill J Big Mag mickar. Här hade jag mina förutfattade meningar emot mig. Jag gillar inte aktiv elektronik och denna bas känndes aningen förtung... , MEN basen var väldigt bra ballanserad och när jag väl stog och spelade känndes den inte alls så tung. Elektroniken gav en underbart skön ljud utan att låta hi-tech och även Jbass 4 fretless Custom Shop visade sig vara en fruktansvärt lättspelat bas. Utan att överdriva kan jag säga att denna bas kan mycket väl vara den bästa bandlösa bas jag spelat.
Igår testade jag på gitarr mässan två basar som jag gillade riktigt mycket. Ska inte göra anspråk på någon djupare recension utan bara yttrycka min omedelbara a-ha känsla på Windmill JBass "Funkster" och Windmill Jbass 4 fretless Custom Shop.
Funkster basen är en passiv bas med 2 x Windmill MM BigMag mickar med var sin 3 läges switch och 2 x vol. samt en ton potentiometer. Får erkänna att det var länge sedan jag upplevt en sån klockren respons i både ljud och spelbarhet. Fick fram allt mellan jazz, p-bas och musicman ljud (fasten Funkstern är passiv) och det lät riktigt, riktigt bra. Basen var väldigt lättspelat. Finnish och mickkonfiguration får man välja liksom elktronik - passiv/aktiv. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en sådan bas.
Jbass 4 fretless Custom Shop är en aktiv bandlös bas utrustad med 2 x Windmill J Big Mag mickar. Här hade jag mina förutfattade meningar emot mig. Jag gillar inte aktiv elektronik och denna bas känndes aningen förtung... , MEN basen var väldigt bra ballanserad och när jag väl stog och spelade känndes den inte alls så tung. Elektroniken gav en underbart skön ljud utan att låta hi-tech och även Jbass 4 fretless Custom Shop visade sig vara en fruktansvärt lättspelat bas. Utan att överdriva kan jag säga att denna bas kan mycket väl vara den bästa bandlösa bas jag spelat.
- calif de funk
- VIP medlem
Re: Windmill basar
Det var Califen som skrevAnonymous skrev:Hej alla,

"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
- MALA
- Distributör
Tjenare Califen, det var mycket trevligt att träffa dig och höra dig spela. Kul att du gillade våra basar. Om du missade Charlie Moreno igår var det väldigt synd. Många ansåg att det var bästa framträdandet under hela mässan. Den grabben behöver varken high tech eller kompband
Ha dé / mats

Ha dé / mats
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
- calif de funk
- VIP medlem
Tack detsamma Mats. Missade dessvärre Charlie Moreno men blev ändå övertygad att Windmill levererar väldigt bra kvalitet, spelkännsla och sound. Fler borde testa dessa basar, definitivt.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
- Dereborn
- Dereborn
- Boom
- VIP medlem
- MALA
- Distributör
- MALA
- Distributör
Tjenare, jag lägger med specarna också:
210
PRICE: 13.900,- (NU 9.750,-)
IMPEDANCE - 4 Ohms
SPEAKER SIZE - 2 x 10"
BASS PORT - closed
TWEETER - yes
POWER HANDLING - 500W RMS (AES Standard)
CROSSOVER FREQUENCY - 3,5 kHz
FREQUENCY RESPONSE - 60 Hz to 20 kHz
115
PRICE: 12.900,- (NU 9.050,-)
IMPEDANCE - 8 Ohms
SPEAKER SIZE - 1 x 15"
BASS PORT - front
TWEETER - no
POWER HANDLING - 300W RMS (AES Standard)
FREQUENCY RESPONSE - 54 Hz to 3.7 kHz
SENSITIVITY - dB SPL
WEIGHT - 33 lbs / 15 kg
Nypris tillsammans 26.800, NU-pris 18.800,-. Kan sälja paketet för 16.500 inkl moms o frakt.
Detta var första gången utanför studiodörren så de är i mycket bra skick.
210
PRICE: 13.900,- (NU 9.750,-)
IMPEDANCE - 4 Ohms
SPEAKER SIZE - 2 x 10"
BASS PORT - closed
TWEETER - yes
POWER HANDLING - 500W RMS (AES Standard)
CROSSOVER FREQUENCY - 3,5 kHz
FREQUENCY RESPONSE - 60 Hz to 20 kHz
115
PRICE: 12.900,- (NU 9.050,-)
IMPEDANCE - 8 Ohms
SPEAKER SIZE - 1 x 15"
BASS PORT - front
TWEETER - no
POWER HANDLING - 300W RMS (AES Standard)
FREQUENCY RESPONSE - 54 Hz to 3.7 kHz
SENSITIVITY - dB SPL
WEIGHT - 33 lbs / 15 kg
Nypris tillsammans 26.800, NU-pris 18.800,-. Kan sälja paketet för 16.500 inkl moms o frakt.
Detta var första gången utanför studiodörren så de är i mycket bra skick.
- MALA
- Distributör
200071 skrev:Om du köper en Manne eller Clover av mig så kanske jag får råd.marcbass skrev:Bara och köpa Årnes.
Om du köper 2x10" och 1x15" lådorna så tar ja 2x12" lådan.

Jag får hoppas att du säljer väldigt många basar så att du får råd

- MALA
- Distributör
HaHA, som jag upptäckt på det här forumet går färgsmaken isär. Basen var kanon men jag skulle personligen inte köpa en grön bas. Jag hade dessutom lånat den för mässan och den är just skickad till Tyskland.Luslejon skrev:Woah! Den gröna Windmillbasen var ju inte lite fräck!
MenMen... det går alltid att beställa

- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- MALA
- Distributör
Och äntligen hittade du hitthe_great_alfonzo skrev:Åååååh, grönt+lönn=FETT!!!

- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Allvarligt, man blir DUKTIGT sur på att man inte visste mer om basar på fuzz-mässan!! Nu kommer jag känna en sån fantastisk ofullkomlighet i resten av mitt liv för att jag testade helt fel grejor!! AUHWHDHAHWDH!!!
Kommer ni 2008 också?` Se till att ge oss inside-information om mässan då, datum och sånt!
Kommer ni 2008 också?` Se till att ge oss inside-information om mässan då, datum och sånt!
- MALA
- Distributör
Självklart är vi där, tror inte vi behöver köra någon indide info om tider, bara att gå in på http://www.fuzzguitarshow.comthe_great_alfonzo skrev:Allvarligt, man blir DUKTIGT sur på att man inte visste mer om basar på fuzz-mässan!! Nu kommer jag känna en sån fantastisk ofullkomlighet i resten av mitt liv för att jag testade helt fel grejor!! AUHWHDHAHWDH!!!