Jag säljer R.Cocco men har ännu inte testat dom??

Skrev jag inte att jag stämde upp BASEN ett tonsteg?Nick skrev:Klopper - Jag tror det blir grymt att ha stämmningen CEADG på basen! Inovativt och nytänkande!
Men vad har du för tension på g-strängen? 0.30?Ale skrev:Nja tvärtom, men tensionen berodde nog mest på att jag inte spelat 0.45 på jättelänge.anli skrev:Hm... jag gillade basigheten (boomigheten?) och tycket det var mycket trevlig topp på Cocco.
Kanske inte hitech-artat som hi-beams när de är nya (mina har dött och måste badas).
Tension är lite låg... var det det du menade Ale? Man borde gå upp en storlek kanske.
Men på de basar jag valt att stränga så gör det inget. På P-basen skulle jag nog ta ett kraftigare set.
Har ju ett long scale set kvar... det blir nog till Ricken, det kanske kommer att slammra schysst.
Även om problemet kvarstod en aning när jag satte på Martins 0.40 idag. Men det är ju en smaksak såklart.
Prata snällt med MALA och killa honom under hakan så kirrar han nog ett set Galli till dig.Janne skrev:Tack för bra recension Klopper. Har förgäves försökt köpa hem ett set Galli efter din recension av dom, men trots två försök via mail har jag inte fått tag i något set, Mala är väl sur på mig eller nåt...Så, jag ligger lite efter, gör ett nytt försök med gallisträngarna när mina DR gett upp. Sen kanske Cocco fått ordning på B-strängen så man kan beställa dom också.
Haha,Klopper skrev:Prata snällt med MALA och killa honom under hakan så kirrar han nog ett set Galli till dig.Janne skrev:Tack för bra recension Klopper. Har förgäves försökt köpa hem ett set Galli efter din recension av dom, men trots två försök via mail har jag inte fått tag i något set, Mala är väl sur på mig eller nåt...Så, jag ligger lite efter, gör ett nytt försök med gallisträngarna när mina DR gett upp. Sen kanske Cocco fått ordning på B-strängen så man kan beställa dom också.
![]()
MALA är ingen sur snubbe.
Han har bara mycket omkring sig!
Jo, men eftersom de anndra strängarna inte lät bra uppstämt, så ska du ju bara stämma upp b-strängen! Det är inovativt!Klopper skrev:Skrev jag inte att jag stämde upp BASEN ett tonsteg?Nick skrev:Klopper - Jag tror det blir grymt att ha stämmningen CEADG på basen! Inovativt och nytänkande!
Dvs C-F-Bb-Eb-Ab.
Inovativt och nytänkade?
Knappast!
Bara jobbigt!![]()
Men b-strängen lät bra!
Stiffare än DR alltså? Låter som en möjlig rounwoundsträng för mig. Kanske ska ta och beställa ett par set. Undrar vilken bas som ska ha rounds bara...Liten skrev:Har nu spelat på R.Coccos SS-strängar 40-100 under några timmar..
Spontant:
Strängarna känns som en lenare men något stiffare variant av DR Hi-beams..
Hittade ingen info om det är hexcore eller roundcore.. gissar hexcore..
Jag upplevde dem som väldigt trevliga..
Återkommer när dom suttit på ett tag..
Stiffare än DR Hi-beams ja.. än "LO-BEAMS"bootsy skrev:Stiffare än DR alltså? Låter som en möjlig rounwoundsträng för mig. Kanske ska ta och beställa ett par set. Undrar vilken bas som ska ha rounds bara...Liten skrev:Har nu spelat på R.Coccos SS-strängar 40-100 under några timmar..
Spontant:
Strängarna känns som en lenare men något stiffare variant av DR Hi-beams..
Hittade ingen info om det är hexcore eller roundcore.. gissar hexcore..
Jag upplevde dem som väldigt trevliga..
Återkommer när dom suttit på ett tag..
Testade cocco nickel på Ricken och de var som gjorda för varandra.Klopper skrev:Anli.
Risk föreligger att du kommer att tycka att Cocco är väl mjuka på Ric:en.
Men kör på och upplys oss.
Jodå.edvin skrev:Klopper!
Hur känns strängarna nu nån månad senare?