Men vi börjar med lite bilder.

Jag har ju användt en identisk hyrrigg några gånger, så det var inga överaskningar, men ska försöka nämna lite vad jag gillar och inte gillar.
Först och främst är jag imponerad över hör lättroddad 810'an är för sin storlek. Hjulen funkar finfint och den är relativt liten för att vara en 810. Smal och inte särskilt djup. Fafner i sitt rack väger inte så mycket, så det är inga problem, trots jag är klen som få.
Det blir ju ryggskottsfestival, men vad gör det när den låter så bra.
Varför blev det nu en 810 då?
Jag har haft en hel del 410-riggar de senaste åren, men det har alltid känts som de är någon form av mellanting, inte alltid tillräckligt effektiva för högljudda hiphop-prylar, men ofta tok för klumpiga för små jazzklubbsgig med kontra. Kombinationen av att ha en sådan här rigg och fortfarande ha kvar min andra Drome är smidigt, och det tycks täcka alla situationer.
Om vi börjar med Fafner'n. Som några av er vet så är jag en transistor-lover, jag skäms inte för att gilla hi-techsound, och har alltid tyckt om både Td650 och Hd350 för den rena och transparenta förstärkning de ger.
Trots att Fafner ofta tycks rosas av rockbasister som det enda EBS-alternativet, måste jag säga att det är en minst lika bra Jazz/Hiphop/Hitech-topp.
Hi- och Lo-filtrerna är grymt användbara, tillsammans med den effektiva EQ-sektionen kan de göra i princip vad som helst med mina jazzbasar.
Jag kan få Hitechslap, Jaco-knorr eller Hiphopsub genom att bara snabbt justera Hi/Lofilterna och Midfreq.
Även kompressorn är imponerande för att vara en integrerad sådan, bra attack och ingen märkbar kvalitetsförlust på signalen.
Många snackar varmt om Drive-funktionen, jag har absolut ingen användning för denna så det spelar ingen större roll för mig, tycker inte den fyller någon större funktion.
DI'n funkar bra, körde utan på giget igår, men i studion funkade det bra när jag körde Pre, Post blev inget vidare men det kör jag så sällan ändå.
Lite om 810'an då.
Inte så mycket att säga, ett extremt kraftpaket helt enkelt.
Otroligt bra botten för en 810'a (jämfört med Ampeg Classic etc)
Bra punch och bra mids, som en 810 bör vara. Lowmidsen låter gudomligt bra, sticker igenom något fruktansvärt, och det gillar vi ju. Har hittils bara kört tweetern runt 25 % och det tycks räcka fint för mitt sound.
Tillsammans med Fafnern är det en extremt högljudd kombo.
Har jag runt 1-2 av 11 på volymen börjar tavlorna och tallriken på bordet skaka, och jag hör Fru Perssons skrik på hjälp lägenheten nedanför.
Nåja, hon har nämnt i tvättstugan att hon gärna låter mig spela högt så länge jag spelar Taube.
I volym har jag långt över vad jag mestadels kommer använda, på giget igår (relativt högljudd trio, klubblokal ca 300 pers) gick jag aldrig över kl 10 på volympotten.
Min dom då. Mycket nöjd hittils. Septemper och Oktober blir två busy månader så den kommer få sig en hel del speltid, vilket jag ser fram emot. Helt enkelt en arbetshäst!