Hur som helst, under repet testade jag lite vad den gick för och repet gick skitbra! Basen är strängad med TI jazz flats och den sjunger något så otroligt bra! Den har definitivt det amerikanerna kallar för "thump". Man får lite kontraaktiga vibbar av den, så skulle man banda av den vilket jag har funderat på men inte bestämt mig än så skulle kontrakänslan nu förhöjas otroligt! Även andra som testat basen har påpekat att den har en kontravibe över sig och skulle passa som bandlös!
Ljudmöjligheterna med den inbyggda EQn är fantastiska, man kan forma i princip vilket sorts ljud man vill! Personligen avskyr jag den vassa och sterila karaktär som akustiska basar får om man vrider på lite diskant med den inbyggda EQn men Ibanez har verkligen lyckats och gjort en fin EQ som inte nuddar den där Hi-tech diskanten som andra ackebasar har.
Om jag ska komma på något minus så är det att det är bara en axelbandsknopp installerad från fabrik. Provade även att sätta dit lite grövre strängar och när jag skulle ta av dem så fastnade E strängen vilken jag tror var på 107 gauge. Så jag rekommenderar att inte överstiga 105 (har provat). Gällande intoneringen så är den intonerad efter de D'addario strängar som kommer från fabrik, storlek 45-100, så kör man med annan storlek får man se upp med intoneringen. Gällande instrument, klangen och känslan så finns inget negativt att säga.
Så är man ute efter en bra acke kan jag inte mer än rekommendera denna! Brukar klämma på andra ackebasar när jag är i musikaffärer och jag blir alltid glad då ingen är lika bra som min