Ett telefonsamtal med Urban i februari (under vårt samtal satt jag i en sittlift i Vemdalen med skidorna på) där det diskuterades ljudpreferenser resulterade i en beställning av en custom p51-mick till min numera sålda Fender Mustang. Jag vill inte ha den så het och med lite extra skjuts i det högre mellanregistret + lite varmare diskant.
Några gånger under resans gång hade Urban vänligheten att imformera mig om arbetets fortskridning och ställa några kompletterande frågor. Sånt uppskattas!

Så kom den så till slut i slutet på april. När den väl landat var Urban ivrig att få veta vad jag tyckte. Jag han precis få micken i basen till G-hammarträffen (jag kan inte löda själv) vilken passade bra då Urban själv kunde vara med vid jungfru-testet.
Vilket jävla tryck det blev!

Tyvärr fick min Mustang stryka på foten för att finansiera en ny förstärkartopp, men jag hade gärna behållt den. Jag hoppas den nya ägaren blir nöjd!
Om Urbans mickar kan inte sägas annat positivt. Jag fick betala dryga 700 kr för en handbyggd mick lindad helt efter mina specar. Det kan inte sägas vara annat än grymt prisvärt!