Skickade med high priority med USPS från LA, och bortglömda av Posten, Sverige

Har haft kontakt med iGiG ett tag, och nu fått spons på prylarna.
Så jag krängde min gamla Mooradian, och bestämde mig för en G515 single bag. Som några vet har jag en enorm perversion för bra gig bags, så mina förväntningar var höga. En bra gigbag är i princip det viktigaste jag har, basen är med varje dag, och jag måste ha plats för datorer, papper, pass, snus, pinaler, ombyte osv osv.
Kort och gott så verkar bagen helt genial. Det är som sagt en "hybrid". Gig bag fast med hårda kanter. Dessa kanter (och även "inredningen") är gjort i nåt NASA-material som vanligt, tänk dig jävligt hård tempur-madrass.
Ytmaterialet är någon vattentät historia, med inslag av mocca-liknande lite här och var. Sammanlagt 5 handtag, och massa remmar och öglor överallt.
Bärsystemet liknar en bra fjällryggsäck, massa padding överallt, breda remmar och ventilerade baksidor. Oerhört bekvämt. Bagen hänger ganska högt, för att minska påfrestning på halsen.
Så till det absolut främsta, och anledningen till att det blev den här bagen.
Lastutrymmet. Sammanlagt 5 fickor, lite överallt. Högst upp är en enorm fick som rymmer axelband, telekablar, speakonkabel och nätkabel utan problem. Ovanpå den fickan sitter en mindre fick med plats för snusdosa, plånbok och verktyg.
Ner på bagen sitter de två stora fickorna. Den innersta innehåller en inbyggd skin för laptop (!!) och massa småfickor med blixtlås. Här fick jag ner min Macbook Pro 13, och en realbook utan problem. Ovanpå det facket sitter det ännu större facket, som är dedikerat minitoppar, eller vad man nu vill ha. Min GK MB2500 gick ner utan problem, och där är gott om plats för en skjorta och ett par rena kallingar utöver toppen.
Insidan har två rätt schyssta funktioner. Först och främst, en vagga för basen. Den gör så att basen aldrig är i kontakt med marken eller botten på bagen. Alltså inget axelbandsknopp-slitage, och inga dunsar i basen om man ställer ner bagen lite hårt. Schysst pryl! Det andra är en lång "bricka" i samma NASA-tempur, för att stabilisera halsen. Fiffig den med, och den kan man ta bort om man tycker den är i vägen.
Ska iväg med bagen i dagarna, återkommer när jag haft lite erfarenheter.