Konstruktion:
Jag kan börja med att säga att den väger in på ungefär 24-25 kilo. Dock har den ett handtag på ovansidan och två på fronten, så bära går den att göra. Jag är dock väldigt otränad och min kondis är under all kritik så jag kan inte bära den mer än 25-50 meter utan att behöva byta grepp/vila. Den har tjockt trä och runt det någon slags vinyl som nog slits rätt lätt ändå, det är känsligt för stötar från spetsiga kanter, har jag märkt. I det hela är den rätt praktisk, det är bara vikten som är väldigt tung. Men det är ju en rörtopp för tusan!
Utseende/design:
Den är orange med vit front. Kan det gå fel? Det är den snyggaste toppen som finns. Punkt.
Ingångar/kontroller:
Den har en passiv ingång, en aktiv ingång. Den har en Volume-ratt, en treble-ratt, en middle-ratt, en bass-ratt och en gain-ratt. En power-flip och en standyby-flip. Vad mer behöver man egentligen?
Utgångar/anslutningar:
Den har en 8-ohms tele-utgång och två 4-ohms tele-utgångar. Och även en slave output (någon får gärna förklara vad det är).
Ljud:
Det finns inget sätt jag kan säga det här på ett objektivt sätt, men JÄVLAR VILKET LJUD! Kan inte beskriva hur bra och perfekt jag tycker det här ljudet är. Nu har jag inte rattat alltför mycket men jävlar alltså.. Jag finner inga ord. Jag har en 15" Orange-låda till och jävlar vad mycket botten.. Scenen vibrerade när jag spelade, och då hade jag bara bass'en på 10-11. MUMS!
Handhavande:
Den har fem rattar, tror inte det kan bli lättare. Jag har ofta lite svårt för toppar med lite fler rattar och har lite svårt att ratta det ljud jag vill ha.. Men här kände jag mig hemma efter tio sekunders rattande.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Be mig gärna lägga till något angående ljud eller vikt eller vad som helst.. Det uppskattas!
Kom just hem från första livegiget med den här riggen, AD200 med en OBC115.. Jävlar vad volym! Hade volymen på tio, halv elva och blåste sockorna av dom flesta! Obeskrivligt härligt!
Jag älskar min rigg! (Men vill ända ha en orange fyr-tia för att komplettera den...