Direkt ur gigbagen så kändes den helt OK med undantag för vassa bandändar. Den var lätt och välbalanserad, halsen kändes stadig men inte riktigt lika fet som jag är van vid och ljudet var riktigt bra! Den var strängad med 45 - 100 Chromes och frågan är om jag inte kommer att byta från LaBella till Chromes nästa gång det blir strängshopping, jäklar vad sköna de var!
Nu på morgonen har jag filat bandändar och gjort en setup enligt mina önskemål samt det obligatoriska bytet av axelbandsknoppar till Schaller StrapLox. Halsen är väldigt känslig för temperaturförändringar och dragstångsjusteringar, jag hoppas att den inte får för sig nå't framöver.
Lite okynnesspelande till skvalradion säger mig att detta måste vara den mest prisvärda bas jag haft. Absolut inte i klass med finbasarna från 60-talet, men heller inte 15 gånger sämre som priset antyder.
Det jag kommer att fixa framöver är nya stämmisar ( http://pratabas.se/viewtopic.php?t=41021 ), originalen är inte riktigt förtroendeingivande, och kanske mik- och stallbyte. De två sistnämnda är egentligen inte nödvändiga, men det kan vara kul att se om det gör nå'n skillnad.
Lånar lowfreq's bild: