Mätdata
Maxberdd: 108 (110, tillverkarens uppgift) [mm]
Minbredd: 27
Maxlängd: 1440 (1400, tillverkarens uppgift)
Minlängd: 1070
Maxtjocklek: 7
Mintjocklek: 3,5
Vikt: 300 [g]
Material
Mocka (brun khaki) och läder (svart) samt liggunderlagsstoppad mjuk (vinyl?) (svart).
Detaljer
Påsytt märke föreställande en bassist ovan texten Minotaur. Tre stycken förstansade och förstärkningssydda hål för upphängning av elbas, ett i ena änden och två i andra. Justerbart i längd med hjälp av "trägenomavlångahålsystemet".
Personliga intryck
Lukt: Blandning mellan känga och galonbyxor.
Friktion: Från medel till hög beroende på om man använder mocka eller vinylsidan mot axeln.
Komfort: Mycket hög.
Användargränssnitt: Enkel längdjustering men svår montering av straplocks (specialverktyg krävdes)
Kvalitetskänsla: Hög
Impningsfaktor: Megahög (gitarristen börja dreggla och trummisen sa "fett band")
Prisvärdhet: Hög
Bild

Köpdata
Pris: 379,88:- (plus frakt)
Inköpsställe: http://www.thomann.de/se/minotaur_bass_ ... _brown.htm
Sammanfattning
Jag är mycket nöjd med snodden, dels för att den gav gitarristen mindervärdeskomplex och dels för att jag kunde repa i 4h utan att få ont i axel, rygg eller nacke. Snodden är aningen anonym i sitt grundutförande men tack vare dess stora frontarea kan man lätt smycka ut den med majblommor, bandnamnet eller you name it. Det finns även möjlighet för den händige att sy på en liten ficka för plektrum, munspelet eller snusdosan.
Jag rekommenderar varmt denna produkt!