Jag och mr BBQ gjorde lite dealer för en tid sen och började då snack om ett bygge till mig.
Jag köpte på mig lite delar som ja trodde kunde passa och tittade i mina vrår och hittade följande delar.
8 strängad hals
8 strängat stall
8 st schaller stämskruvar
Pärlemo teleskydd
1 st Delano MM humbucker
1 st Aguilar preamp
Jag förhandlade med mr BBQ och vi kom fram till att han fick bygga mig en baskropp.
Vad sticker då MEST i ögon på er vintage killar.
En 8 strängad Telecaster bas med en MM humbucker och aktiv preamp. YES!! FAN VA NICE!!

Och så här blev de..

Close up på kroppen

Close up på bets finishen.

Close up på baksidan

Close up på halsinfästningen

Placeringen av Aguilar preamp - 4 in Line.

Close up på Pskyddet

Och en lite vy från stallet

Men visst är den fin?
Fantastiskt fint bygge blev de. Ser precis ut som ja hade tänkt mig.
Men vänta nu!!
Går den och spela på då?
Hur låter den?
Ja va tror ni??
För er som aldrig testat en 8 strängad: DET ÄR FETT!
För er som aldrig testat en MM humbucker: DET ÄR FETT!
För er som aldrig testat en aktiv bas: DET ÄR FETT!
Vad blir då kombinationer??
SUPERSMÖR!! Nästan som ren matolja.
Så fantastiskt fläskigt ljud så de går knapp o beskriva.
En enorm punch på samtliga strängar, tom dom tunna låter fläsk.
Mick placeringen gör ju också att Humbucker får en annan karaktär, ingen den lågmid punchen som den har i stall-läget som på Stingray basar utan en helt annan bred ton som går igenom allt.
Att sen ha en 3 bands EQ på detta gör ju inte saken sämre. Aguilar preampen som har ett väldigt brett ljud på alla sina 3 band gör att man kan variera ljudet grymt mycke även där.
Mr BBQ slängde även på en lite 2 läges switch - Seriell/Parallel switch ifall ja inte hörde fel.
Hur e den och spela på då??
Basen är tung, inte nog med att den har dubbel så mycke hardware som en "vanlig" bas (8 strämskruvar + 8 stallklackar

Inget jag har emot då jag är en rätt så storvuxen man!

Basen kräver (som alla nya basar) lite justering för att bli perfekt för mig att spela på. Men som första intryck ändå så är den grymt lättspelad och kan ju bara bli mer lättspelad efter att ja justerat den efter mina egna behov och önskningar.
Jag är GRYMT nöjd med denna bas och vill TACKA Mr Grillby för all tid och möda han har lagt ner på denna bas (gick inte så bra med lacken i början, hehehe).
Och jag kan VARMT rekommendera er att anlita honom till att bygga er en bas..