Världens minsta tant.
Rickenbacker kontra från 1935 (BANDAD!)
- Klopper
- Hedersmedlem
Fingrade på en sådan runt 79 och det var min själ inte en kul upplevelse.GurraG skrev:Halsen är tydligen från en mandobass. De har banne mig inte fjösiga kroppar iallafall!knedy skrev:GurraG skrev:Den här Gibsonen från 1938 är ju rätt najs också.
Förvisso nedslipade band, men ändå.
Cool, lite fjåsigt liten kropp bara. Jäklarns massa band på den.
[/img]
Särskilt inte som jäppen i affären röt åt mig att den minsann skulle spelas med plektrum.
Men med en smula justering kanske den blivit njutbar!?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

- Backlund
- Medlem++
Det är ju himla häftiga instrument det där! Fick jag tag på en sån för en billig peng skulle jag lätt köpa en.Klopper skrev:Fingrade på en sådan runt 79 och det var min själ inte en kul upplevelse.GurraG skrev:Halsen är tydligen från en mandobass. De har banne mig inte fjösiga kroppar iallafall!knedy skrev:GurraG skrev:Den här Gibsonen från 1938 är ju rätt najs också.
[/img]
Särskilt inte som jäppen i affären röt åt mig att den minsann skulle spelas med plektrum.
- Klopper
- Hedersmedlem
Den jag klämde på var en Gibson från gud vet när.Backlund skrev:Det är ju himla häftiga instrument det där! Fick jag tag på en sån för en billig peng skulle jag lätt köpa en.Klopper skrev:Fingrade på en sådan runt 79 och det var min själ inte en kul upplevelse.GurraG skrev:Halsen är tydligen från en mandobass. De har banne mig inte fjösiga kroppar iallafall!knedy skrev:GurraG skrev:Den här Gibsonen från 1938 är ju rätt najs också.
[/img]
Billig torde den inte ha varit då Mandocellon (även den från Gibson) gick loss på 30 lök, och det var 79 alltså!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.