Vad har den här med kontrabasar att göra?

Diskussioner om kontrabasar
Användarvisningsbild
Phear
Medlem+

Vad har den här med kontrabasar att göra?

Inlägg av Phear »

Thomann har fått lätt frispel i försäljningnssortimentet:
http://www.thomann.de/se/dick_moisture_indicator.htm
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

De hade väl ingen bra avdelning att lägga den under. 15 spänn för att hålla koll på att ollonet inte blir torrt och fnasigt - som hittat ju !!!

/Mats D
Användarvisningsbild
Ahab
Medlem+

Inlägg av Ahab »

Har kontrabasister speciellt svårt att hålla tätt?
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
Användarvisningsbild
Phear
Medlem+

Inlägg av Phear »

MatsD skrev:De hade väl ingen bra avdelning att lägga den under. 15 spänn för att hålla koll på att ollonet inte blir torrt och fnasigt - som hittat ju !!!

/Mats D
:lol: :lol:

Är det så att kontrabasister som regel är omskurna & därför behöver hålla extra koll på "flaggstångsknoppen"?

Ahab skrev:Har kontrabasister speciellt svårt att hålla tätt?
:lol: :lol:
Kallas Swingkontinens i Jazzkretsar...
Tena kanske får utöka sitt sortiment? Fast "Tysken" kanske redan säljer kontrablöjor?
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
Användarvisningsbild
cougar
Medlem+

Inlägg av cougar »

Man måste hålla koll på luftfuktighet när man äger en kontrabas. Då träslaget "rör" sig beroende på klimat ändras ljudet i instrumentet. Denna så kallat "DICK MOISTURE INDICATOR" håller koll på det. Plywood basar skitsamma, solida träbasar rätt viktigt..
Men sen samtidigt kan det vara så som dessa ovanstående individerna skriver.....
Jag personligen skiter mest i vilket,, Har sett min fair share av våldade basar och tycker min bör klara sig bra haha
Hate Thy Neighbour!
Användarvisningsbild
Phear
Medlem+

Inlägg av Phear »

cougar skrev:Man måste hålla koll på luftfuktighet när man äger en kontrabas. Då träslaget "rör" sig beroende på klimat ändras ljudet i instrumentet. Denna så kallat "DICK MOISTURE INDICATOR" håller koll på det. Plywood basar skitsamma, solida träbasar rätt viktigt..
Men sen samtidigt kan det vara så som dessa ovanstående individerna skriver.....
Jag personligen skiter mest i vilket,, Har sett min fair share av våldade basar och tycker min bör klara sig bra haha
Näää nu vill jag gå tillbaks till att vara lyckligt ovetande! :D (nåja, läste nog vad den var till förr innan jag postade första inlägget). :wink: . Men den var ju rolig! :D
Användarvisningsbild
cougar
Medlem+

Inlägg av cougar »

Absolut var den rolig. Penis fukt indikator. Kan ju inte få ett bättre namn,, Jädra dyyskar och deras namn. haha
Hate Thy Neighbour!
Användarvisningsbild
Phear
Medlem+

Inlägg av Phear »

är det tillverkaren som heter "Dick", tro? Täskigt namn i så fall. Tjock på tyska & herr Snoppe på englesiska.... Jo jag tackar jag... :D
Skriv svar