Jag var nere i Göteborg för några dagar sedan och kollade efter en kontra. Först var jag inne på Jam, men jag tyckte inte att deras Shaking Billy var nåt att ha. Plötsligt passerade jag affären 4 sounds och såg denna godbiten (kolla länken nedan) . Den var helt klart bättre en basen inne på Jam. Vet någon här på forumet något om såna här schrötter basar. Priset ligger på 11000 sek så jag antar att det är ganska billigt, eller . En 3/4 bas iförsig, men jag tyckte inte att den var så mycket mindre en den jag spelat på i skolan. Så vad tror ni om basen?
Men så hade de väl stängt på lördagar Vilken affär har stängt på lördagar!? Men, men, nu ska jag inte kapa tråden för även jag vill veta mer om basen, kom igen nu.
rockern skrev:Men så hade de väl stängt på lördagar Vilken affär har stängt på lördagar!? Men, men, nu ska jag inte kapa tråden för även jag vill veta mer om basen, kom igen nu.
rockern skrev:Men så hade de väl stängt på lördagar Vilken affär har stängt på lördagar!? Men, men, nu ska jag inte kapa tråden för även jag vill veta mer om basen, kom igen nu.
Vägled oss
GPS?
Hm...Har inte nån koll på kontrabasar, men jag kan inte sluta tycka att dom är mycket vackra, låter mumsigt och är klumpiga
Vägled oss
GPS?
Hm...Har inte nån koll på kontrabasar, men jag kan inte sluta tycka att dom är mycket vackra, låter mumsigt och är klumpiga
Jag har inte heller nån större koll, det är därför jag frågar.
Jag övervägde att köpa den men jag tänkte att det var lättare att köpa allt från samma ställe.... Fast jag har ett problem till, jag är inte särskilt duktig på att slappa. Jag kan principen men det går liksom inte i praktiken.... Någon som har nåt tips?
Jag övervägde att köpa den men jag tänkte att det var lättare att köpa allt från samma ställe.... Fast jag har ett problem till, jag är inte särskilt duktig på att slappa. Jag kan principen men det går liksom inte i praktiken.... Någon som har nåt tips?
Okej. Tänkte bara att om du ska spela slap är det inte säkert att den där miken du tänker köpa tar upp slapet så bra. Men om inte slapet är så viktigt så spelar det ju ingen roll
Nar det gäller slaptekniken är det bara att öva öva öva. Jag har sett att många som är nybörjare på det där böjer fingrarna onödigt mycket mot handflatan när de ska få grepp om strängen. Det räcker om man böjer fingrarna vid lederna i mitten på fingrarna. Börja i långsamt tempo och öka vart efter bara.