Oftast tejpar jag inte, men när det börjar bränna i fingertopparna är det lika bra att tejpa innan man får blåsor (känslan av att det brinner i fingrarna är övergående och fortsätter man så domnar de av, men då har man redan dragit på sig en blåsa). Om man spelar ofta så får man justa valkar, men de försvinner om man inte håller igång spelandet. Så här såg mitt högra långfinger ut efter premiärspelningen med thomannkontran:

det där dimmiga ovanpå blodblåsan är en valk som jag miste i samband med att blåsan läkte, hade jag haft mer tid på mig att härda fingrarna (många och korta pass) eller tejpat dem så hade jag sluppit obehaget.
Cougar har rätt i att man kan härda fingrarna och att det är väldigt bekvämt då de blivit härdade, men om man drar på sig blåsor så har man misslyckats och då kommer "härdningsprocessen" att ta längre tid.[/quote]
såna där blåsor får jag av elbasspelande. Det bästa är låta dem vara, inte sticka hål eller nånting.. Tejpa fingrarna låter lite töntigt tycker jag. Det är väl nåt som trummisar pysslar med. Basisten står och blöder i ett hörn på scenen men märker det inte för han håller i groovet..