Hjul
-
- Medlem
Jag kan verkligen rekommendera hjul. Så sjukt mycket bättre än allt annat man kan köra sin bas på.
Sen förstår jag inte varför man ska ha parkeringsbroms, man har ju ändå basen på axeln hela tiden. Det är skönare att bara lägga den på marken om väntar på tåget eller nåt.
psykopatsak: du kan behöva ta bort en pigg som gör att stackeln inte trillar ut. Sen, om du har samma stackel som mig, får man vända så att man har skruven neråt eftersom det ligger nånting löst innanför som håller stackeln på plats.
Sen förstår jag inte varför man ska ha parkeringsbroms, man har ju ändå basen på axeln hela tiden. Det är skönare att bara lägga den på marken om väntar på tåget eller nåt.
psykopatsak: du kan behöva ta bort en pigg som gör att stackeln inte trillar ut. Sen, om du har samma stackel som mig, får man vända så att man har skruven neråt eftersom det ligger nånting löst innanför som håller stackeln på plats.
- Orson
- Medlem
- Gamba
- Medlem++
- Orson
- Medlem
- Daionsavage
- Medlem++
jag köpte en sån här istället: http://www.kcstrings.com/bass-buggie.html
Men trolleyn verkar vara stabilare.
"If I can't dance, it's not my revolution!"
-Emma Goldman
-Emma Goldman
- Förenade Arvika Emiraten
- Nykomling
Re:
Funkar buggien fortfarande bra? Antar att du utsatt den för mycket snö och blask där uppe. Funderar på att köpa en istället för fodral med hjul eftersom den verkar stabilare och hållbarare.Daionsavage skrev:jag köpte en sån här istället: http://www.kcstrings.com/bass-buggie.html
- Förenade Arvika Emiraten
- Nykomling
Re: Hjul
Jag spelar stå-bas.Orson skrev:Snåla inte nu basister, satsa på en Double Trolley så har ni en basvagn för resten av karriären!