Bonusfråga: finns det någon anledning för mig att INTE köpa en Stagg?

Mailade dem och fick detta till svar:Liten skrev:Oj! De har nu skrivit ut lackerad greppbräda av plywood!!
Den gamla var av lönn..
Hoppas detta blir lika bra!
Min hade också hack.Liten skrev:Min pinne har hack? Behöver inte spänna fast den nämnvärt hårt då tycker jag.
Kul att du också är nöjd i övrigt!
Jag konsulterade hustrun som på 2 sekunder dömde ut de med träfärg så jag valde mellan lite eller mycket svart - det blev en mycket svart..DrFox skrev:Lite OT, men vilken färg har ni på era STAGGar? Ska beställa nu i dagarna men har lite svårt att bestämma mig...
Svart. Men inte metallic. Mera svart-svart.DrFox skrev:Lite OT, men vilken färg har ni på era STAGGar? Ska beställa nu i dagarna men har lite svårt att bestämma mig...
Det var ju just så det var för mig med. På ungefär samma ställe också. Gitarristen i bandet, som var lidelsefull gitarrmekare fixade det efter mycket skruvande på justerstång och stränghöjdsjustering. Men Thomann sa ju hela tiden att det bara var att skicka tillbaka, så det hade ju också varit en möjlighet. Men pga förestående gig tog jag inte den möjligheten. Efteråt tänkte jag att det kanske hade varit bättre att skicka tillbaka den och få en som i grunden är bättre. Vet inte om det ligger något i det.fieldflower skrev:Problem...![]()
Idag då jag tog fram Staggen märker jag 2 tydligt skorrande ställen runt C på A-strängen...
Spelar ingen roll om jag kör med nästan-elbas-höjd eller väldigt hög stränghöjd, det skorrar (lite olika mycket men) ändå.
Kan inte okulärt se om det är gropar eller upphöjningar (det är ju viss skillnad i fix-effort.)
Vet inte riktigt hur jag skall göra med detta - försöka greja eller skicka tillbaka...
Ni andra som har såna här - har ni märkt några såna här tendenser?
Är det övergående fenomen iom att man spelar in greppbrädan?
Ska man skylla sig själv att man köpte ett billigt instrument?
Eller är det ett flagrant måndagsexemplar och bara att skicka tillbaka?
Tacksam för snabbt svar.
OK...Tripod skrev:Det var ju just så det var för mig med. På ungefär samma ställe också. Gitarristen i bandet, som var lidelsefull gitarrmekare fixade det efter mycket skruvande på justerstång och stränghöjdsjustering. Men Thomann sa ju hela tiden att det bara var att skicka tillbaka, så det hade ju också varit en möjlighet. Men pga förestående gig tog jag inte den möjligheten. Efteråt tänkte jag att det kanske hade varit bättre att skicka tillbaka den och få en som i grunden är bättre. Vet inte om det ligger något i det.fieldflower skrev:Problem...![]()
Idag då jag tog fram Staggen märker jag 2 tydligt skorrande ställen runt C på A-strängen...
Spelar ingen roll om jag kör med nästan-elbas-höjd eller väldigt hög stränghöjd, det skorrar (lite olika mycket men) ändå.
Kan inte okulärt se om det är gropar eller upphöjningar (det är ju viss skillnad i fix-effort.)
Vet inte riktigt hur jag skall göra med detta - försöka greja eller skicka tillbaka...
Ni andra som har såna här - har ni märkt några såna här tendenser?
Är det övergående fenomen iom att man spelar in greppbrädan?
Ska man skylla sig själv att man köpte ett billigt instrument?
Eller är det ett flagrant måndagsexemplar och bara att skicka tillbaka?
Tacksam för snabbt svar.