Basist sökes (Dalarna)

Annonsera efter musiker eller erbjud dina tjänster
Stringkiller
Nykomling

Basist sökes (Dalarna)

Inlägg av Stringkiller »

Vi söker basist som också kan lägga lite sångstämmor! Bandet är Partypacket och vi utgår från Borlänge. Du hittar info och videos på facebook.com/partypacket
Walking
Nykomling

Re: Basist sökes (Dalarna)

Inlägg av Walking »

februari 2025
Hey guys!
Jag söker i första hand ett swingband, men har erfarenhet och öppenhet för dom flesta musikstilar som blues, fusion, rock, country, gypsyjazz mm. Gillar gärna upptempolåtar, men även ballader. Jag är erfaren el-basist, men kan även hantera en ståbas och gitarr om det behövs.
Hållit på med musik i 50 år i flera konstellationer och musikstilar. Kommer från Dalarna, men bott i Stockholms skärgård 50 år och nu tillbaka till rötterna efter att ha avslutat 2 av mina band under pandemin. Jag är pensionär men ser inga hinder för åldersskillnader i en spelkonstellation.
Min upplevelse är att det är svårt att etablera sig i Dalarna som musiker när man gigat i ”storstan” med många spelningar och bra gage och en stil som inte är typ dansbandsmusik.
Mitt mål är att komma ut här, hitta likasinnade musiker och kunna skapa något bra utav det. Jag har kort startsträcka och behöver inte ha långa ”garagerep” innan vi ska stå på scen.
Våga testa mig – jag är en bra gehörsmusiker och har goda referenser.
Roine i Rättviks Finnmark
roineholmberg@hotmail.com
070-9934028
Skriv svar