Rockbasist sökes
-
- Medlem
Rockbasist sökes
Hej vi är tre killar på 17,25 och 27 år som har spelat ihop sen våren 2008 men som nu känner att vi behöver en basist för att ge mer djup i låtarna.
Vi söker dig som kan hantera ditt instrument och kan komma med egna ideer på schyssta slingor då vi kör mycket eget material.
Våra influenser kommer från hårdrock poprock metal post-grunge osv. Typ Alter Bridge, Creed, Metallica, Daughtry m.m.
Vi repar en gång i veckan i utrustad lokal hos studiefrämjandet i Malmö.
Låter det intressant? Hör av dig!
Vi söker dig som kan hantera ditt instrument och kan komma med egna ideer på schyssta slingor då vi kör mycket eget material.
Våra influenser kommer från hårdrock poprock metal post-grunge osv. Typ Alter Bridge, Creed, Metallica, Daughtry m.m.
Vi repar en gång i veckan i utrustad lokal hos studiefrämjandet i Malmö.
Låter det intressant? Hör av dig!
Senast redigerad av ekenstiernan den ons 15 apr 2009, 12:59, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem+++
-
- Medlem
Malmö
Haha så klantigt.
Det är i Malmö vi finns.

Det är i Malmö vi finns.
-
- Medlem
-
- Medlem++
Ja det är väl avståndet som är problemet..ekenstiernan skrev:Du får gärna komma och prova på om du e sugen.
Avståndet e kanske lite tufft. Vi repar varje måndag 19-22.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
-
- Medlem
Nån annan?
Vi har fortfarande inte funnit nån basist till vårt band...
Ingen annan som är sugen? Nån som har tid och lust att lägga en gång i veckan på att lira och ha kul?
Ingen annan som är sugen? Nån som har tid och lust att lägga en gång i veckan på att lira och ha kul?
-
- Medlem+
- Kontakt:
-
- Medlem
Nej vi har inte direkt nåt att spela upp. Det är lite hönan eller ägget situation. Vill hitta en schysst basist med lite input innan vi går in i studion och spelar in.
Hmm vad kan jag säga, vi blandar tunga riff med softare partier och försöker hitta snygga melodier till det. Det närmaste vi låter som skulle jag säga är Alter Bridge med influenser både från rock, grunge och metal.
Hmm vad kan jag säga, vi blandar tunga riff med softare partier och försöker hitta snygga melodier till det. Det närmaste vi låter som skulle jag säga är Alter Bridge med influenser både från rock, grunge och metal.
-
- Medlem+
- Kontakt:
Ska på lite semester i en månad nu, men om ni inte hittat ngn när jag tittar in igen, då kanske man skulle komma bort å lira. Sjukt längesen jag spelade bas dock...ekenstiernan skrev:Nej vi har inte direkt nåt att spela upp. Det är lite hönan eller ägget situation. Vill hitta en schysst basist med lite input innan vi går in i studion och spelar in.

Senaste inspelningen på bas kan du hitta i länkarna under min signatur.
-
- Medlem
BonafideYouth skrev:Ska på lite semester i en månad nu, men om ni inte hittat ngn när jag tittar in igen, då kanske man skulle komma bort å lira. Sjukt längesen jag spelade bas dock...ekenstiernan skrev:Nej vi har inte direkt nåt att spela upp. Det är lite hönan eller ägget situation. Vill hitta en schysst basist med lite input innan vi går in i studion och spelar in.
Hmm vad kan jag säga, vi blandar tunga riff med softare partier och försöker hitta snygga melodier till det. Det närmaste vi låter som skulle jag säga är Alter Bridge med influenser både från rock, grunge och metal.![]()
Fan d låter nice me en månads semester. Var ska du åka?
Men absolut hör av dig när du är tillbaka från semestern så kan du ju hänga på och lira.
-
- Medlem+
- Kontakt:
Ska till Thailand. Är ett halvblod så...ekenstiernan skrev:BonafideYouth skrev:Ska på lite semester i en månad nu, men om ni inte hittat ngn när jag tittar in igen, då kanske man skulle komma bort å lira. Sjukt längesen jag spelade bas dock...ekenstiernan skrev:Nej vi har inte direkt nåt att spela upp. Det är lite hönan eller ägget situation. Vill hitta en schysst basist med lite input innan vi går in i studion och spelar in.
Hmm vad kan jag säga, vi blandar tunga riff med softare partier och försöker hitta snygga melodier till det. Det närmaste vi låter som skulle jag säga är Alter Bridge med influenser både från rock, grunge och metal.![]()
Fan d låter nice me en månads semester. Var ska du åka?
Men absolut hör av dig när du är tillbaka från semestern så kan du ju hänga på och lira.

-
- Medlem+
- Kontakt:
-
- Medlem
Ja vi har inte hittat nån än... Du är välkommen att hänga på. Just nu har dock studiefrämjandet sommarstängt så vi lirar igen först i början av augusti.BonafideYouth skrev:Tja, söker ni fortfarande ngn basist? Har dock ingen rigg, eftersom jag sålde den i våras, men funtar på att kanske komma å spela lite.
By the way, kör ni några covers också, eller bara eget komponerat?
Vi kör mest eget, men vi har kört lite Alter Bridge innan. Du kan lyssna lite på "Brand new start", "Find the real" och "Broken wings" med AB.
Men du kan ju dra över ditt nummer i ett mail till mig på **********, så kan jag höra av mig när vi ska repa igen.
Var det nice semester i Thailand?

Senast redigerad av ekenstiernan den tis 11 aug 2009, 15:27, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem+
- Kontakt: