Tjena
Dessa är väll kraven jag har;
minst 18 år
ha basic kunskap med ditt instrument
Kunna gå in till 100% med image på scen då detta kommer vara minst halva grejjen, om du läser vidare kommer du förstå varför.
Någon form av inspelningsmöjlighet av ditt spel så du kan skicka riff du skriver.
Du ska vara effektiv och dedikerad när det kommer till ditt skrivande och spelande av musik.
Vara redo på att släppa en skiva nästa år och lägga ner den tid i studion som krävs.
Dessa grejjer är ett STORT plus;
-Ha körkort
-Egen top + låda , iallfall top.
-Inte bo ALLT för långt ifrån Uppsala.
Så nu har du läst det , läs vidare med mer info om projektet:
Detta projekt kommer vara ett distansprojekt och inte ett som repar några dagar i veckan, vi kommer sköta de mesta på distans och när vi får gig så kommer vi mötas i Uppsala och hårdrepa inför giget.
Musikstilen vi pratar om är huvudsakligen Wasp och även Mercyful fate/King diamond/Alice cooper.
Horror tema med heavy metal, Mindre galopp och mer pumpande 8ondelar med snygga gitarrmelodier.
Det vi har att erbjuda;
-Replokal 5minuter ifrån Uppsala centralstation när vi väll kommer till det stadiet.
-Kontakter med flertal spelställen i Sveriges mitt region , Och chans att agera support åt större band på min egna klubb i Uppsala.
-En 2-3 låtars demo inspelad gratis i Uppsala med bra kvalité och även en studio vi senare kan spela in en full platta för BETYDLIGT mindre än 100kr/timmen (Flesta studios tar upp emot 2-300kr timmen), detta är sant.
Jag kan ha missat en del men maila mig på tobiee_@hotmail.com med ett foto av dig, din utrustning, lite bakgrundsinfo om dig samt dina influenser.
PS: Du kommer säkerligen få skriva en hel del och hoppas du gör det effektivt, Allt runt om finns.