Gitarrist/basist till nyckelharpist i Umeå.
-
- Nykomling
Gitarrist/basist till nyckelharpist i Umeå.
Jag heter Roger och spelar nyckelharpa mm, har alltid varit sugen att spela folkmusik med lite annorlunda sound. Hade varit kul att starta ett projekt med gitarr och/eller bas.
Någon som är intresserad av detta? Jag bor i Umeå och är 23 år gammal spelar i stort sett bara på gehör och är ute efter någon som är duktig på stämspel, improvisation och harmonier. Inga större ambitioner just nu men det kan bli om man träffar rätt folk och det känns bra.
Någon som är intresserad av detta? Jag bor i Umeå och är 23 år gammal spelar i stort sett bara på gehör och är ute efter någon som är duktig på stämspel, improvisation och harmonier. Inga större ambitioner just nu men det kan bli om man träffar rätt folk och det känns bra.
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- mikkejohansson
- Medlem++
-
- Nykomling
- Nyasu
- Medlem+
- Kontakt:
- edvin
- Medlem++
- TDHP
- Forumvärd
Varför då?Nyasu skrev:Spela inte med gitarr! Snälla, INGEN gitarr!!!!
Hänger väl lite på vad man gör med gitarren?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
-
- Nykomling
Det är det som är bra, man behöver inte ha så mycket erfarenhet av folkmusik, det är då jag tror att det kan bli kul. Jag vet inte om man ska ha någon trummis, kanske. Skiv ett PM om du är mer intresserad.edvin skrev:låter spännande! har inte särskilt mycket erfarenhet inom folkmusiken förutom en del klezmer-gigs och sånt.
Har mest spelat ensemblemusik och jazz, men har på senaste tiden lyssnat mycket på folkmusik. Har du tänkt dig någon trummis i projektet?
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Men... Du har ju en massa gigg ändå! Tänk på mig nu Edvin!edvin skrev:låter spännande! har inte särskilt mycket erfarenhet inom folkmusiken förutom en del klezmer-gigs och sånt.
Har mest spelat ensemblemusik och jazz, men har på senaste tiden lyssnat mycket på folkmusik. Har du tänkt dig någon trummis i projektet?

Eller, kanske två basister?

- Nick
- VIP medlem
- Kontakt: