Hårdrocksbasist sökes.....inte längre
- blackparkas
- Medlem++++
Jag hade höjt coolhetsfaktorn.... 
Speciellt m tanke på att jag har en P-65:a och en Explorer och basisten på videosnutarna har en Warwick (Rockbass?)...

Speciellt m tanke på att jag har en P-65:a och en Explorer och basisten på videosnutarna har en Warwick (Rockbass?)...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- whatawaste
- Medlem++
En sann märkesbög har talat....och JAAA...jag kastar sten i glashus....blackparkas skrev:Jag hade höjt coolhetsfaktorn....

Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
- blackparkas
- Medlem++++
Ni ska ju repa så ofta...
Så´n där musik ska man väl inte behöva repa mer än en gång i månaden och inför gig va?
Så´n där musik ska man väl inte behöva repa mer än en gång i månaden och inför gig va?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- whatawaste
- Medlem++
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
-
- Medlem
-
- Medlem
- whatawaste
- Medlem++
- kristgott
- VIP medlem
Oi helvetes! bara 4 timmar från st:holm, men så långt bort...
Kan inte ni flytta till Åland? Ni får bo i min källare...
Rickenbacker 4001 -74, Sigma 4001 -72, Sandberg cal PM-5, Washburn B20-8 tidig 80-talare, troligen tysk kontra i sina bästa år
www.myspace.com/twinearth
www.myspace.com/dogheadxxx
www.myspace.com/twinearth
www.myspace.com/dogheadxxx
- fieldflower
- Hedersmedlem
Ibland tänker man att det vore kul om man vore utan band, men med mitt jobb och en nyfödd hemma skall jag nog hålla kvar vid mitt hobby-coverband och inte ge mig in i originalsvängen med ett band som verkar få spela lite ute på riktigt...
Bor annars i Kungsängen, är hyfsat fullutrustad, tokgillar er musikstil och tror mig om att klara basliret av det jag hörde på myspacen...
Suck!
Hoppa på detta någon nu! (Så jag slipper fundera över inriktning i livet...)
Bor annars i Kungsängen, är hyfsat fullutrustad, tokgillar er musikstil och tror mig om att klara basliret av det jag hörde på myspacen...
Suck!

Hoppa på detta någon nu! (Så jag slipper fundera över inriktning i livet...)
Medlem i PB50+
- blackparkas
- Medlem++++
Om de bara kunde repa en gång i månaden eller nå´t sån´t där som riktiga rockband så...... 

- fieldflower
- Hedersmedlem
-
- Medlem
Bo i källar'n..Ålands svar på Josef Fritzl..nänänä men du får gärna fixa ett gig till oss på önkristgott skrev:Oi helvetes! bara 4 timmar från st:holm, men så långt bort...

Well..ang. småungar så dräller det av just sånt i det här bandet..Gitarristen har 3 småkids å trummisen har 1 å 2:an dimper ner vilken dag som helst
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- whatawaste
- Medlem++
*SPARK I ARSLET*fieldflower skrev:Men de gigar ju sisådär en gång i månaden, och ibland utomsocknes och utrikes...blackparkas skrev:Om de bara kunde repa en gång i månaden eller nå´t sån´t där som riktiga rockband så......
Det är mest det som rimmar så illa med mitt jobb och med att ha en liten hemma...
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre
Mesa D800 med PH412
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Men vänta nu!
Det där snacket om hur mycket det behövs repa osv....
Personligen tycker jag själva repandet är en stor del av det roliga. Visst det är kul att spela live också och jag repar inte lika mycket som när jag var 16 men jag tycker inte man ska repa för att man måste utan för att man helt enkelt gillar att repa.
Annars kan väl alla lära sig låtarna hemma så träffas man på spelningarna.
Senaste projektet jag sparkade igång hade ingången att vi bara skulle repa, träffas i lokalen supa lite öl och spela juste döds men attans vilket misslyckande det blev. Dock har jag ett band där vi just bara repar och förhoppningsvis lyckas vi hålla det kvar på den nivån.
Jag hajar också att alla inte hinner med att repa tre gånger i veckan och speciellt inte om man bor 30 mil från replokalen
Det där snacket om hur mycket det behövs repa osv....
Personligen tycker jag själva repandet är en stor del av det roliga. Visst det är kul att spela live också och jag repar inte lika mycket som när jag var 16 men jag tycker inte man ska repa för att man måste utan för att man helt enkelt gillar att repa.
Annars kan väl alla lära sig låtarna hemma så träffas man på spelningarna.
Senaste projektet jag sparkade igång hade ingången att vi bara skulle repa, träffas i lokalen supa lite öl och spela juste döds men attans vilket misslyckande det blev. Dock har jag ett band där vi just bara repar och förhoppningsvis lyckas vi hålla det kvar på den nivån.
Jag hajar också att alla inte hinner med att repa tre gånger i veckan och speciellt inte om man bor 30 mil från replokalen

- blackparkas
- Medlem++++
För min egen del så menade jag naturligtvis att jag tyckte de skulle repa mer sällan för att jag skulle kunna vara med i bandet...... En gång eller 2 i månaden kan man ju dra ner till huvudstaden utan problem, men 2 ggr i veckan?
Nja....
Nja....
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Jag har stött på för många som tröttnat på att repa med åren och som bara vill göra gig vilket känns lite som om dom tröttnat på att spela.blackparkas skrev:För min egen del så menade jag naturligtvis att jag tyckte de skulle repa mer sällan för att jag skulle kunna vara med i bandet...... En gång eller 2 i månaden kan man ju dra ner till huvudstaden utan problem, men 2 ggr i veckan?
Nja....
- Tobiee
- Medlem
Hah, Lät mycket bra, men tyvärr har jag endast stilen rätt 
Inte spelat tillräckligt länge och dessutom är jag bara 18, hah men hoppas ni hittar något och tittar förbi uppsala på en spelning.

Inte spelat tillräckligt länge och dessutom är jag bara 18, hah men hoppas ni hittar något och tittar förbi uppsala på en spelning.
Fender J-bass
Eaglebacker
Epiphone Thunderbird
Ibanez Iceman
JCM 800 2x15 + Orange bass terror
spelar i Noctum & Blade
facebook.com/noctumofficial
facebook.com/feartheblade
Eaglebacker
Epiphone Thunderbird
Ibanez Iceman
JCM 800 2x15 + Orange bass terror