Maeryl Göteborg - Ny trummis sökes
- blackparkas
- Medlem++++
Wtf... han står ju vänd in mot trummis....
ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
Failure!!
Failure!!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Cuba
- VIP medlem
Ja... det kan man säga och det reflekterade jag också över. Noll kontakt med publiken. Men återigen så har han repat 2 ggr och lockar in med trummisen för att hålla koll. Det är ju inga covers som spelas ... allt är nytt för honom.blackparkas skrev:Wtf... han står ju vänd in mot trummis....
Failure!!
Det är väl ok första gången....
- Tössberg
- Medlem++
Han gjorde absolut bra ifrån sig i videoklippet, med tanke på två veckors reptid. Fast, han har basen för högt upp.Cuba skrev:Ja... det kan man säga och det reflekterade jag också över. Noll kontakt med publiken. Men återigen så har han repat 2 ggr och lockar in med trummisen för att hålla koll. Det är ju inga covers som spelas ... allt är nytt för honom.blackparkas skrev:Wtf... han står ju vänd in mot trummis....
Failure!!
Det är väl ok första gången....

Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
-
- Medlem++
Nej men du har rätt stil för det bandet.Aesthetica skrev:TackYZZ skrev:Okej
Tror annars du hade passat väldigt bra Aesteticha eller hur det stavasoch du har inte ens hört mig spela ...
Tvekar inte en sekund på att du är en bra basist. Alla här inne som jag hört spela är väldigt duktiga så det är säkert du med!

Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
-
- Medlem+++
- Tössberg
- Medlem++
Mja, jag hoppar väl kring lite mer på scen.YZZ skrev:Nej men du har rätt stil för det bandet.Aesthetica skrev:TackYZZ skrev:Okej
Tror annars du hade passat väldigt bra Aesteticha eller hur det stavasoch du har inte ens hört mig spela ...
Tvekar inte en sekund på att du är en bra basist. Alla här inne som jag hört spela är väldigt duktiga så det är säkert du med!

Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
-
- Medlem++
Precis. Du verkar lite mer som en hårdrockareAesthetica skrev:Mja, jag hoppar väl kring lite mer på scen.YZZ skrev:Nej men du har rätt stil för det bandet.Aesthetica skrev:TackYZZ skrev:Okej
Tvekar inte en sekund på att du är en bra basist. Alla här inne som jag hört spela är väldigt duktiga så det är säkert du med!Dessutom hade jag brought the fretless curse till dem.

Den här snubben ser ju lite mer ut som han spelar jazz

Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
- blackparkas
- Medlem++++
Samuel V skrev:The correct word is FAIL.blackparkas skrev:Wtf... han står ju vänd in mot trummis....
Failure!!
För dig kanske, men för mig är det bara total failure...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- Tössberg
- Medlem++
Jag tycker det är kul att de hittat en basist de tror passar, och som faktiskt inte gör bort sig på scen efter bara två veckors repande, vill understryka det så att det inte verkar som att jag är arg eller avundsjuk. 

- Chriller
- VIP medlem
- Tössberg
- Medlem++
Det här inlägget betyder: Jag tycker att han verkar vara en rätt vettig basist utifrån det 18 sekunder långa klipp jag såg.Aesthetica skrev:Jag tycker det är kul att de hittat en basist de tror passar, och som faktiskt inte gör bort sig på scen efter bara två veckors repande, vill understryka det så att det inte verkar som att jag är arg eller avundsjuk.
- Chriller
- VIP medlem
Aesthetica skrev:Det här inlägget betyder: Jag tycker att han verkar vara en rätt vettig basist utifrån det 18 sekunder långa klipp jag såg.Aesthetica skrev:Jag tycker det är kul att de hittat en basist de tror passar, och som faktiskt inte gör bort sig på scen efter bara två veckors repande, vill understryka det så att det inte verkar som att jag är arg eller avundsjuk.

- Cuba
- VIP medlem
Chriller skrev:Och det var ett jädra klankande på basisten efter att ha sett arton sekunder filmat med en mobilkamera.
Jag skulle snarare ifrågasätta snarare cindy lauper-estetiken och uddevallafunken i kombination.![]()
Med samma 18 sekunder som enda referens känns det ungefär lika orättvist...

.. med ett med ett undantag. Filmen är tagen med en Lumix Lx-3, förmodligen världens bästa kompaktkamera

- Mike
- The Transporter
- Cuba
- VIP medlem
- blackparkas
- Medlem++++
Ääääääh.....
Vad larviga ni är!!
Jag är totalt värdelös, förmodligen minst 10 ggr sämre än vad den där basisten är, men jag kan väl dissa honom ändå om jag tycker att han ser mesig ut på scen?!??
(Vilket var vad vi snackade om, inte hur han spelade, om ni skulle ta och läsa det vi skriver och inte bara hugga på varannat ord så skulle ni ha observerat det.....)
Vad larviga ni är!!
Jag är totalt värdelös, förmodligen minst 10 ggr sämre än vad den där basisten är, men jag kan väl dissa honom ändå om jag tycker att han ser mesig ut på scen?!??
(Vilket var vad vi snackade om, inte hur han spelade, om ni skulle ta och läsa det vi skriver och inte bara hugga på varannat ord så skulle ni ha observerat det.....)
-
- Medlem++
Håller med parkas. Inget fel på hans spel men han ser bara inte ut att passa med dom andra i bandet helt enkelt vilket var det vi diskuterade 

YZZ
YZZ
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Cuba
- VIP medlem
Roland skrev:Kul för dem att de blev av med den gamla gubben de hade på bas tidigare!
Någon här som vet vem det var? Jösses!
F'låt Cuba, kunde inte låta bli...

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=21943&start=300
- Chriller
- VIP medlem
Ja, jag överreagerade nog lite ser jag nu.blackparkas skrev:Ääääääh.....
Vad larviga ni är!!
Ville vä egentligen mest skriva ett inlägg med ordet Uddevallafunk.
Nu fick jag göra det två gånger!
- blackparkas
- Medlem++++
- John_D
- Medlem++