Onlineband!

Annonsera efter musiker eller erbjud dina tjänster
Användarvisningsbild
mackan
Medlem+

Onlineband!

Inlägg av mackan »

Någon som är med i ett?

Någon som vill starta ett? 8)
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Det här är väl inte så aktuellt för närvarande, tror dom har andra projekt på gång, men dom här killarna har jag inte ens pratat i telefon med, vi har bara haft mailkontakt! Eller jo, jag träffade gitarristen som hastigast på ett gig en gång!

http://www.myspace.com/urzaminor
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
mackan
Medlem+

Inlägg av mackan »

TDHP skrev:Det här är väl inte så aktuellt för närvarande, tror dom har andra projekt på gång, men dom här killarna har jag inte ens pratat i telefon med, vi har bara haft mailkontakt! Eller jo, jag träffade gitarristen som hastigast på ett gig en gång!

Kul! Lät riktigt bra också :D

Så ni har bara snickrat på idéer och sen spelat in hemifrån? Skulle vara riktigt kul att få ihop nåt liknande. Känner inte att jag har tid för två riktiga band så det är ju en smidig lösning på problemet ;)
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

mackan skrev:
TDHP skrev:Det här är väl inte så aktuellt för närvarande, tror dom har andra projekt på gång, men dom här killarna har jag inte ens pratat i telefon med, vi har bara haft mailkontakt! Eller jo, jag träffade gitarristen som hastigast på ett gig en gång!

Kul! Lät riktigt bra också :D

Så ni har bara snickrat på idéer och sen spelat in hemifrån? Skulle vara riktigt kul att få ihop nåt liknande. Känner inte att jag har tid för två riktiga band så det är ju en smidig lösning på problemet ;)
Jepp, Matte som har gjort låtarna annonserade efter sångare på Sweden Rock-boarden och jag svarade. Han hade varken sångmelodier eller texter så dom har jag gjort. Jag fick bara arbetsnamnet på låtarna, rätt kul! Han mailade över grunderna som mp3, sen la jag sång i portan och skickade tillbaks som wav med och utan effekt som han kunde lägga in i Cubase sen!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Ooh, det har jag sett på YouTube ju! Clip bandits heter dem.

Hade varit roligt, och inte så stressigt med rep och grejer.
Användarvisningsbild
mackan
Medlem+

Inlägg av mackan »

Låter riktigt smidigt TDHP!
Dramo skrev:Ooh, det har jag sett på YouTube ju! Clip bandits heter dem.

Hade varit roligt, och inte så stressigt med rep och grejer.
:tummenupp:

Jag är öppen för att spela vilken genre som helst egentligen, bara jag får göra något! Man behöver inte ha så hårda krav i början, utan bara jobba med det när man har tid och lust utan att känna press från de övriga medlemmarna. Självklart måste alla ha samma inställning för att det ska funka.

Kan spela gitarr, bas och lite keyboard. Skulle det bli det sistnämnda måste jag dock köpa ett först ;)
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Jag har en kazoo. 8)
Användarvisningsbild
mackan
Medlem+

Inlägg av mackan »

BUMP!

Jag vill lira TOOL inspirerat :D
Skriv svar