[Göteborg] Basist sökes till popband.

Annonsera efter musiker eller erbjud dina tjänster
Skriv svar
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

[Göteborg] Basist sökes till popband.

Inlägg av Cuba »

Jag blev just uppsagd från popbandet så nu söker dom ny basist:

Melankoliskt -> Svängigt-> a touch of contrey. Ganska enkla arrangemang men med en otrolig feeling. Sångaren skriver låtarna och sjunger otroligt bra. Trummisen har jag spelat med i andra konstellationer och han är riktigt duktig. Key- och e-gurrist är tämligen nya men duktiga.

Replokal finns på Mölndalsvägen i Göteborg.

PMa för detaljer.

EDIT: Bandledarens annons:

Bassist sökes till indiepop/americana-band. Vi är fyra killar i åldern 20-25 år som spelar låtar som stilmässigt rör sig kring genrer som indiepop & americana. Vår ambition är att spela in ett par låtar och repa in ett liveset för att under våren komma igång och göra spelningar. Vi har inga fasta reptider men repar i snitt 2 till 3 gånger i veckan i en lokal som ligger på mölndalsvägen. Byte av lokal planeras dock. Vi söker alltså en bassist, helst i åldersspannet 20 till 30 år, kön oväsentligt. Vi vill att du ska ha känsla för musiken samt tiden och engagemanget för att satsa helhjärtat på bandet. Utöver elbas och förstärkare har vi inget krav på utrustning. Ett extra plus i kanten är om du är villig att sjunga stämsång. Sångarens tidigare projekt går att lyssna på via:

http://www.myspace.com/theservantsss

Om du är sugen på att komma och provlira, hör av dig till

Johannes Andersson: 070-7707121
johannesandersson5@gmail.com
Senast redigerad av Cuba den lör 23 jan 2010, 16:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

vad heter bandet?
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

macahan skrev:vad heter bandet?
Det är nytt, det finns inget namn.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Cuba skrev:
macahan skrev:vad heter bandet?
Det är nytt, det finns inget namn.
Låter proggigt!
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

Uppsagd? Give us a story!
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++
Inlägg: 3382
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 21:49
Ort: Varberg

Inlägg av Foxbat »

the_great_alfonzo skrev:
Cuba skrev:
macahan skrev:vad heter bandet?
Det är nytt, det finns inget namn.
Låter proggigt!
Haha, jobbigt men "bra" namn.
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Ale skrev:Uppsagd? Give us a story!
Jag kunde inte ställa upp på tillräckligt mycket rep för att tillfredsställa utvecklingen av bandet. Jag reser väldigt mycket just nu och det har bromsat bandet. Bandledaren var väldigt rakt på sak, ungefär:

"med tanke på dina möjligheter till att repa så söker vi nu ny basist"

Jag håller med honom 100%. Det är det första bandet jag blivit kickad ifrån och det känns naturligtvis jättetrist men jag har dock inte känt att den musiken givit mig så mycket och när det har kommit till förträngningar i kalendern så har det bandet inte varit prioritet 1. Då blir man kickad! Bättre snabbt och smidigt än gnäll och tandagnisslan.

Jag bad bandledaren Johannes att skicka en ansökan som jag postar här (och i mitt första inlägg).

Bassist sökes till indiepop/americana-band. Vi är fyra killar i åldern 20-25 år som spelar låtar som stilmässigt rör sig kring genrer som indiepop & americana. Vår ambition är att spela in ett par låtar och repa in ett liveset för att under våren komma igång och göra spelningar. Vi har inga fasta reptider men repar i snitt 2 till 3 gånger i veckan i en lokal som ligger på mölndalsvägen. Byte av lokal planeras dock. Vi söker alltså en bassist, helst i åldersspannet 20 till 30 år, kön oväsentligt. Vi vill att du ska ha känsla för musiken samt tiden och engagemanget för att satsa helhjärtat på bandet. Utöver elbas och förstärkare har vi inget krav på utrustning. Ett extra plus i kanten är om du är villig att sjunga stämsång. Sångarens tidigare projekt går att lyssna på via:

http://www.myspace.com/theservantsss

Om du är sugen på att komma och provlira, hör av dig till

Johannes Andersson: 070-7707121
johannesandersson5@gmail.com
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

Det där var skitbra.. synd som fan att man har så äckel-lite tid över efter jobbet. För det där bandet hade jag nog gärna velat vara med i!
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

till och med: FAN vad jag tyckte det där var bra!
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

macahan skrev:Det där var skitbra.. synd som fan att man har så äckel-lite tid över efter jobbet. För det där bandet hade jag nog gärna velat vara med i!
Jätteduktiga killar, ju!
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

verkligen..

dude.. om man ändå bara var 10 år yngre i åtaganden vid sidan av jobbet. För det där hade passat mig fantastiskt bra.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Väldigt bra låtar. Hade jag bott i Göteborg, samt haft rätt inställning, så hade jag lätt kontaktat bandet.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

dra åt helsicke vad jag tyckte det här var bra! Idag igen.. f-n rent utsagt att det var så här bra.
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++
Inlägg: 4494
Blev medlem: ons 05 nov 2008, 14:52
Ort: Slödderborg

Inlägg av Tössberg »

Fan vad synd att man redan har ett band. :(
Hade vart kul att spela nåt sånt här! Påminner om Band of Horses vars första platta blivit en storfavorit hos mig.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
hojboj
Medlem
Inlägg: 170
Blev medlem: sön 25 maj 2008, 04:03
Ort: Kramfors

Inlägg av hojboj »

Ja det här var fan bra,, vad tråkigt att jag inte bor i Götet!
:-)
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Göteborgare!!!!!

Skriv till Johannes!

Världens bästa popband!!!
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Satan att det ska vara göteborg..
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Cuba skrev:
Ale skrev:Uppsagd? Give us a story!
Jag kunde inte ställa upp på tillräckligt mycket rep för att tillfredsställa utvecklingen av bandet. Jag reser väldigt mycket just nu och det har bromsat bandet. Bandledaren var väldigt rakt på sak, ungefär:

"med tanke på dina möjligheter till att repa så söker vi nu ny basist"

Jag håller med honom 100%. Det är det första bandet jag blivit kickad ifrån och det känns naturligtvis jättetrist men jag har dock inte känt att den musiken givit mig så mycket och när det har kommit till förträngningar i kalendern så har det bandet inte varit prioritet 1. Då blir man kickad! Bättre snabbt och smidigt än gnäll och tandagnisslan.

Jag bad bandledaren Johannes att skicka en ansökan som jag postar här (och i mitt första inlägg).

Bassist sökes till indiepop/americana-band. Vi är fyra killar i åldern 20-25 år som spelar låtar som stilmässigt rör sig kring genrer som indiepop & americana. Vår ambition är att spela in ett par låtar och repa in ett liveset för att under våren komma igång och göra spelningar. Vi har inga fasta reptider men repar i snitt 2 till 3 gånger i veckan i en lokal som ligger på mölndalsvägen. Byte av lokal planeras dock. Vi söker alltså en bassist, helst i åldersspannet 20 till 30 år, kön oväsentligt. Vi vill att du ska ha känsla för musiken samt tiden och engagemanget för att satsa helhjärtat på bandet. Utöver elbas och förstärkare har vi inget krav på utrustning. Ett extra plus i kanten är om du är villig att sjunga stämsång. Sångarens tidigare projekt går att lyssna på via:

http://www.myspace.com/theservantsss

Om du är sugen på att komma och provlira, hör av dig till

Johannes Andersson: 070-7707121
johannesandersson5@gmail.com
Repa 2 - 3 gånger i veckan? Vad ska det vara bra för?

Men annars vart det ju bra musik och bra låtar.

//J
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Bümp
Laser-Bas

Inlägg av Laser-Bas »

Tössberg skrev:Fan vad synd att man redan har ett band. :(
Hade vart kul att spela nåt sånt här! Påminner om Band of Horses vars första platta blivit en storfavorit hos mig.

+1 på alla punkter!!

toppklass på bandet!! det är min drombandsgenre.

Some day ~



Band of Horses är flydande guld!!

*lyssnar på the funeral* :roll:
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Dom har provat 2 basister redan men inte bestämt sig än. Skicka Johannes ett mail om du är intresserad! Jättegoa killar!
Skriv svar