Nu vill jag spela nåt bara för skojs skull

Annonsera efter musiker eller erbjud dina tjänster
Skriv svar
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Nu vill jag spela nåt bara för skojs skull

Inlägg av Tössberg »

Jag är less på alla seriösa bandkonstellationer som måste vara så jävla pretentiösa och viktiga hela tiden, så nu vill jag spela nåt lättsamt, roligt och gärna dricka öl samtidigt. Kan tänka mig att spela bas, piano, gitarr eller ve och fasa, sjunga, bara det är o-pretto och lite covers och halvtöntiga låtar. Kan vara jazz, kan vara rock, kan vara pop, kan vara vad fan som helst, bara det är kul!

Så - om nån av er har nåt ful-projekt i göteborgstrakten, eller vill skapa ett bara för att ha kul - hej, här är jag!
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

fast helst får det vara blues, och helst ska man kunna sitta på gatan och spela det, eller i slottsskogen eller var fan som helst, och ha skoj!
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Jag och trummisen brukar jamma lite drum & bass emellanåt men han börjar bli jävligt trött på att hitta på nya trumkomp till cubalicket nu så du kan få vara med och skänka lite inspiration. Jag spelar dock bas så du får gärna ta gitarren.

Du vet var vi finns.
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

Cuba skrev:Jag och trummisen brukar jamma lite drum & bass emellanåt men han börjar bli jävligt trött på att hitta på nya trumkomp till cubalicket nu så du kan få vara med och skänka lite inspiration. Jag spelar dock bas så du får gärna ta gitarren.

Du vet var vi finns.
Finns det gitarrförstärkare att låna? Släng bara iväg ett sms eller ring när ni ska köra nån dag, så kommer jag och plinkar några toner.
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Jag har en replokal som bara står. Härlanda fängelse. Om jag får vara med så kan vi kanske vara där. :mrhappy:
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Om ni kan leva med hafsiga Wilko Johnson-imitationer så skulle jag nog kunna gitarra lite. Annars har jag en massa instrument liggandes hemma jag kan tänka mig att lära mig för er skull. :)

Och kanske sång. Jag har hört att jag sjunger bra men jag tor det är lögn.
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

Hade inte du en banjo? Hade ju vart supercoolt med banjo, ackebas och akustisk gitarr, och spela bitter gammal blues!
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Jo, banjo finns. Men den är svår att behärska. Och den låter så högt så jag får sällan tillfälle att öva på den utan att det stör någon. :lol: Men nu får jag anledning att öva.

I alla fall... Jag har en reptid på söndag 16-19, ska vi göra ett försök då?
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

Dramo skrev:Jo, banjo finns. Men den är svår att behärska. Och den låter så högt så jag får sällan tillfälle att öva på den utan att det stör någon. :lol: Men nu får jag anledning att öva.

I alla fall... Jag har en reptid på söndag 16-19, ska vi göra ett försök då?
Det är inte omöjligt! Frågan är om jag ska köra gitarr eller acke-bas... och om man ska ragga med sig nån mer?
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Nja, om Cuba ska vara med så får ju du ta gitarren. En washtub bass hade inte varit dumt. Ragga upp någon som kan spela på tvättbräda så har vi ett fullt band. :lol:
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

:D
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Sååå... Ska vi säga så? Härlanda fängelse klockan 16 sharp?

Jag ska dit ändå eftersom jag måste kolla lokalen lite. Trummor och förstärkare finns för den som vill. Samt två mickar.

Dessutom har jag just köpt en helt ny gigbag till min banjo, så jag är revved up and ready to go!!
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

Jag vet itne hur lätt det blir för mig på söndag, men jag kan väl kasta iväg ett SMS till dig på lördag och berätta hur det verkar bli? Är hembjuden till föräldrahemmet för att fira moderns 50-årsdag nämligen. Har hittat en pojk som vill plinka gitarr om jag vill ta basen, eller tvättbrädan. :D
Iofs, ska man köra akustiskt alltihop kan man ju vara precix var som helst och när som helst.
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Mja, jag tänkte ju att vi kanske skulle ha lite trummor med i bilden. Och trumset ligger ju inte och skräpar överallt. Men i lokalen jag hyr gör det det. :wink:
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

Ah, jag förstår! Ja, trummor kan funka också... fast typ träsk-blues är ju lätt coolast. :D Har vi nån som spelar trummor då?
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Ja, var inte Cuba och hans trummis lagom intresserade??
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

Dramo skrev:Ja, var inte Cuba och hans trummis lagom intresserade??
Vet inte! Tror de ville jamma i hans repa... typ drum'n'bass :D Men man kan ju kanske styra upp nåt nice sen när jag är hemma från Finland nästa måndag. Tills dess kan man ju köra en liten träsk-blues-konstellation?
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Dramo skrev:Sååå... Ska vi säga så? Härlanda fängelse klockan 16 sharp?

Jag ska dit ändå eftersom jag måste kolla lokalen lite. Trummor och förstärkare finns för den som vill. Samt två mickar.

Dessutom har jag just köpt en helt ny gigbag till min banjo, så jag är revved up and ready to go!!
Jag kan tyvärr inte på söndag. Repar fram till tidig eftermiddag och har fullt upp under eftermiddagen. Vore skitroligt dock. :tummenupp:
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Okaj då. Jag vill bara få användning för min replokal någon gång. :lol: Jag känner en sångerska som lirar gitarr annars. Kan höra vad hon säger imorgon. Om det är okej med tjej i bandet. :P
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Dramo skrev:Okaj då. Jag vill bara få användning för min replokal någon gång. :lol: Jag känner en sångerska som lirar gitarr annars. Kan höra vad hon säger imorgon. Om det är okej med tjej i bandet. :P
Jag kan eventuellt vara med.... :D :D

*pofff*

Nähä .... det kunde jag inte.... :( :(

Skämt å sido, vad är det för lokal du har Dramo? Vi letar lite efter ny lokal som rymmer ett 12-mannaband och som har tillräckligt med syre och utrymme.
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Cuba skrev:
Dramo skrev:Okaj då. Jag vill bara få användning för min replokal någon gång. :lol: Jag känner en sångerska som lirar gitarr annars. Kan höra vad hon säger imorgon. Om det är okej med tjej i bandet. :P
Jag kan eventuellt vara med.... :D :D

*pofff*

Nähä .... det kunde jag inte.... :( :(

Skämt å sido, vad är det för lokal du har Dramo? Vi letar lite efter ny lokal som rymmer ett 12-mannaband och som har tillräckligt med syre och utrymme.
Hmm, 12 pers är det tveksamt om det får plats, om nu alla ska andas också.
Men det är i Fängelset i Härlanda. Det gamla gula spektaklet. Och lokalen är fullbokad och eftertraktad, därför vill jag ha användning av den. Samtidigt har jag lagt ner så mycket tid och energi på att få en tid där så jag vill inte gärna ge bort den.

Själviskt kanske, men det är inte mitt fel att halva mitt förra band är otacksamma bajskorvar som hoppar av utan förvarning.
Skriv svar