Sökes: Hårdrocksbasist till signat skånskt band!

Annonsera efter musiker eller erbjud dina tjänster
Skriv svar
Mythiis
Nykomling

Sökes: Hårdrocksbasist till signat skånskt band!

Inlägg av Mythiis »

Carnival Sun är ett hårdrocksband från norra Skåne som nu söker en basist med rätt sväng, attityd och stil. Eftersom bandet bara har en gitarrist så är det ett jävligt bra tillfälle för den spelsugne basisten att ta lite plats. Tänk på basister som Geezer Butler och Steve Harris så fattar du vad vi söker! Du har naturligtvis egen utrustning.

Den helt egna replokalen befinner sig i Perstorp. Vid reptillfällen kör vi med bil från Kristianstad via Hässleholm till Perstorp. Det är alltså lätt att pendla till och från repen via Hässleholm. Vi repar inte bestämda tider varje vecka utan snarare då det behövs inför gig osv. Har precis fått skivkontrakt för släpp av vårt första album "Sun of a Bitch" som redan är inspelat och klart. Med en platta i bagaget hoppas vi på att få spela mycket ute och det finns redan en del planerat på det området. Kolla in http://www.myspace.com/carnivalsun för att lyssna på och kolla in bandet. Känner du att detta låter intressant? Hör av dig så kör vi ett provrep!

Rock on!
// Carnival Sun
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

Hmmmm... jag bor i perstorp... :D
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Mythiis
Nykomling

Inlägg av Mythiis »

Hej!
Kul att du är intresserad, men att döma av bilden och så vidare är du nog tyvärr inte vad vi söker. Hoppas du inte tar det personligt, vi har bara en image som vi gärna vill stå bakom 100 %.

Till alla övriga som läser denna tråd kan jag kanske förtydliga annonsen lite. Med rätt stil menar vi en klassisk äkta hårdrockare; långt hår, skinnjacka osv. Vi ser så klart helst också att din utrustning passar in i bandets stil, dvs inga 5-strängade metalmonsterbasar eller moderna historier utan de klassiska basmodellerna. Vi är förresten mellan 26 och 28 år gamla... Alltså bör den som söker kanske vara mellan 20 och 30 någonstans.

Rock on!
// Carnival Sun
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Då förstår jag att förre basisten måste fått sparken?

Rex-Spector med Holoflash känns inte helt.... "klassiskt"......

:D

Schysst musik i övrigt!
Tyvärr bor jag för långt bort och har hängt av mig både skinnjacka och skinnbyxor för nå´t år sedan.
Håret har förvisso börjat bli långt igen...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

blackparkas skrev:Då förstår jag att förre basisten måste fått sparken?

Schysst musik i övrigt!
Tyvärr bor jag för långt bort och har hängt av mig både skinnjacka och skinnbyxor för nå´t år sedan.
Men du går inte på heroin...och skall man hålla imagen så måste man gå hela vägen....
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem

Inlägg av groovyjr »

Schysst musik i övrigt!
Men Parkas - han har även ett 6-pack och jag vet inte hur det är nu, men du har väl som jag mer en ....
Hmmm, hel öltunna! :lol: :roll: :lol: :shock: :lol:
* sorry, kunde inte låta bli - hoppas du tar det för det skämt det är!
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

groovyjr skrev: Men Parkas - han har även ett 6-pack och jag vet inte hur det är nu, men du har väl som jag mer en ....
Hmmm, hel öltunna! :lol: :roll: :lol: :shock: :lol:
* sorry, kunde inte låta bli - hoppas du tar det för det skämt det är!

No worries!
Kan glädja mig med att jag har basar som väger upp det.....
(Nu har jag iofs basar som drar ner mig till +/- noll också igen....) :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Gäst

Inlägg av Gäst »

Låter grymt. Sentenced to hell låter klassisk Badlands. Kör hårt.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Ja.

Sorry för dösnacket.
Hojta gärna till här på forumet när skivan är släppt, köper gärna ett ex!
Perfekt musik att ha i Camaron i sommar!

Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem

Inlägg av groovyjr »

Gott att du tog det bra Parkasen!

Kan bara instämma i övrigt, låter helt klart bra. Hoppas ni hittar det ni söker.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Mythiis
Nykomling

Inlägg av Mythiis »

Hehe, foten direkt. :-P Nä, skämt åsido, tycker själva modellen i sig ändå faller inom ramarna för vad som är acceptabelt. Påminner en del om en Thunderbird, lacken var han nog ensam i bandet om att gilla dock... Den är iaf fyrsträngad och utan en massa taggiga former.

Tack för alla gillande kommentarer! Kul att någon nämnde Badlands, en stor inspirationskälla för oss. Ingen i Skåne/Blekinge/Småland som känner sig manad att spela bas i ett rivigt hårdrocksgäng? Eller någon som har tips om någon att fråga eller fler ställen att annonsera?
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

För gammal, för grå,för kort hår, för långt bort, för många strängar, men med en lagom spretig yxa på väg in.
Fräcka låtar, me like.
Hoppas att ni hittar en basist som sitter som en smäck!
Lycka till! :tummenupp:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Skriv svar