Jag sitter och funderar på att hoppa ett av mina band. I Stockholm. Det är klassisk hårdrock covers. Trevliga killar, men jag har lite för mycket att göra nu.
Och jag vill ta den här tråden till OT+, eftersom det är jättetråkigt att forumkamrater med hög status ännu en gång rackar ner på oväsentliga språkpetitesser. Skribenten gör sig förstådd och kommunikationsakten stöter inte på några hinder, så varför visa upp den där tråkiga attityden igen och igen inom ett område som de inte lär ut vare sig på musikhögskolan eller scenens universitet? Det här är PrataBas, inte PrataLingvistik, och så länge du, jag och andra förstår vad som skrivs finns det inget skäl att racka ner eller raljera.
Edit: Ingen hyr PÅ en basist...? Dereborn, kan du ge en lingvistiskt vederhäftig analys av den meningen?
Absolut! Jag har inte ömma tår.
Men det kändes som att du o jag gnabbades i aningen skämtsam o hyfsat vänskaplig ton, medan Taurus hade en helt annan infallsvinkel...
Jag skiter i vilket, ska aldrig mer kommentera språk eller stavning...
- men påminner om devisen "skriv som en idiot om du vill uppfattas som en idiot".
Vi finns i Norrköping och söker basist om du är villig att testa och eventuellt omlokalisera alternativt pendla. Vi heter ILLFIGURE och finns på Spotify (finns tyvärr även en DJ som kallar sig illfigure som vi helst inte vill bli förväxlade med).
Vi har en annons upplagd här också.
Vår hemsida, som även har länkar till vår Facebook och YouTube: http://www.illfigure.se" onclick="window.open(this.href);return false;