Till Salu Stål Ak Fender CD60 Natur pris 460 kronor

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Användarvisningsbild
Susy
Medlem

Till Salu Stål Ak Fender CD60 Natur pris 460 kronor

Inlägg av Susy »

Länk till annons med bild
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=1&t=68293

Finns på telefon under helgen 073-721 98 93
HirYoshima
Medlem++

Inlägg av HirYoshima »

måste ju vara ett kap om man letar akustisk stålsträngad!
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
Susy
Medlem

Inlägg av Susy »

Ja det kan det vara. Dom kostar väl 1200 kr nya i dag och den här är väldigt blank och fin. Jämfört med min Yamaha som kostar tre gånger så mycket är det här en väldigt prisvärd gitarr. Det som kritikerna nämner är att det inte är ett "riktigt" trälock på den och dom tycker självklart att den låter mycket sämre då. Men, då skulle den inte säljas för det priset. Den här är väl byggd av nån slags träkomposit (?) Jag har ingen aning vad det är. Den låter bra och det är ett mysterium att det går att bygga en sån gitarr för dom pengarna.
HirYoshima
Medlem++

Inlägg av HirYoshima »

Susy skrev:Ja det kan det vara. Dom kostar väl 1200 kr nya i dag och den här är väldigt blank och fin. Jämfört med min Yamaha som kostar tre gånger så mycket är det här en väldigt prisvärd gitarr. Det som kritikerna nämner är att det inte är ett "riktigt" trälock på den och dom tycker självklart att den låter mycket sämre då. Men, då skulle den inte säljas för det priset. Den här är väl byggd av nån slags träkomposit (?) Jag har ingen aning vad det är. Den låter bra och det är ett mysterium att det går att bygga en sån gitarr för dom pengarna.
Verkligen! Konstigt att det står Fender på skallen och inte Squier.

Tror svågern har en liknande och den är riktigt skön att spela på, fast hans har cutaway.
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
Susy
Medlem

Inlägg av Susy »

Jag tror dom kostade mera när dom kom. Butikerna vill väl få plats i lagren för nya modeller - nya affärer :wink:
Skriv svar