Hej basister!
Jag kommer vara i Stockholm till och från i september och oktober. Om det är någon som är sugen på en baslektion så finns jag där för dig.
Det spelar ingen roll alls hur erfaren du är. Jag lyssnar på ditt spel så tar vi det därifrån.
Det kan handla om rytm, timing, sväng, sound, teknik, spela solo, kompa, spela walking, udda taktarter i jazz, lära sig standards och mycket annat.
En lektion kostar 400:- för en timme.
Vem är jag då? Basist, främst inom jazz (men även annan musik) från Stockholm men bor numera i New York. Jag spelar ca 5-10 gig i veckan på olika klubbar i och runt New York t ex Fat Cat, Small's, 55 Bar och många andra ställen. Jag har också turnerat mycket runt om i världen med olika band. Är med på runt 30 utgivna skivor.
I Sverige har jag spelat med Magnus Lindgren, Jonas Kullhammar, Nina Ramsby Ludvig Berghe Trio, Peter Asplund och många andra. I USA med Dayna Stephens, James Hurt, Antonio Ciacca, Gary Versace och många fler.
Mejla gärna om du är sugen eller har några frågor: info (at) larsekman.se
Jag hoppas jag får chansen att möta just dig!
Lektioner erbjudes i sept/okt. Kontrabas/elbas/jazz/musik
-
- Medlem
-
- Medlem
Re: Lektioner erbjudes i sept/okt. Kontrabas/elbas/jazz/musi
För den nyfikne: http://larsekman.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- James Bond
- Medlem
Kul! Jag har diggat ditt spel bland annat med Nina och Ludvig. Kanske dags för mig att ta en lektion, den första sen -99
-
- Medlem
Hej och tack!
Du är såklart väldigt välkommen att ta lektion.

Du är såklart väldigt välkommen att ta lektion.

Senast redigerad av Lars Ekman den sön 07 sep 2014, 15:59, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem
…eller bara fika. 

- klasextas
- VIP medlem
Tack för en bra lektion! Mycket nyttigt att få öva tillsammans med en riktig basist. Rekommenderar alla som vill få bra input på sitt spel att boka en lektion!
-
- Medlem