det fanns en Korg M1 på vend häromdan för ett par tusenlappar.. du behöver visserligen nån form av förstärkning eller hörlurar men den låter å andra sidan förbannat bra..
Fender Geddy Lee signature, Fender RoadWorn precision 50s ,Ampeg SVT3Pro Crate 2x15 , Roland MicroCube
Billiga, men låter inte så billigt liksom. Som första-instrument tycker jag de funkar utmärkt. Jag ska köpa en sån, eller något liknande till min dotter också nu när jag flyttar, tänkte jag. Lycka till kompis!
Jag köpte en yamaha psr323?? förra julen till grabben..rätt ok..visst, ingen hammondkänsla i tangenterna men rätt många inställningar( om än lite omständliga ibland) typ reverb split osv..kan väl tro den kostar typ 2k nu ungerfär.
Tyckte nog pianoljuden var bra..å andra sidan är min kunskap rätt begränsad.
Jaa..om nån köper en korg M1, så har jag en sjuhelsikes massa ljud på sysex filer till den..att överföras via midi..hur många??ingen aning..tietusen kanske..
Har gått och funderat på om jag skulle sälja min Line6 KB37 för att jag använder den så lite, men jag är inte riktigt färdigfunderad än. Du kan väl säga om det är av intresse som pryl, så ska jag tänka ett varv till. Vi bor väl inte så långt från varandra (Nacka för mig). Den funkar utmärkt på egen hand, eller att köra genom t.ex. Garageband på Macan.
PS Min "bavaka..." funktion funkar rätt dåligt på det här forumet, så pm:a ifall du vill veta mer.
Utnämnd Hedersgubbe i 40+ -klassen
Fender Jazz Special - Duff McKaghan signature, Ibanez acoustic, Fender Mustang, Eastone (min första bas som nu är avbandad - tack Semborg - och ska "steampunkas" )