Nån som har eller vet om en hyfsat billig digitalmixer till salu? Min. 16 kanaler, pris gärna under 15k.
Typ: 01v96, Phonic Summit...
KÖPES: Digitalmixer
- mikkejohansson
- Medlem++
KÖPES: Digitalmixer
Fender - Pedaler - GK - TKS
- mikkejohansson
- Medlem++
Ska användas som submixer till sångmikar i en gospelkör. Kompressor på varje kanal är ett krav, smidigt format ett annat...vi har en A&H-mixer nu, men ska kan man släpa ett rack med kompressorer och kablage till allt det blir det allt annat än smidigt...dereborn skrev:Varför en digi? Mackie 1604 låter ju förbålt bra o kostar ingenting...
Jagskaförstå.mikkejohansson skrev:Ska användas som submixer till sångmikar i en gospelkör. Kompressor på varje kanal är ett krav, smidigt format ett annat...vi har en A&H-mixer nu, men ska kan man släpa ett rack med kompressorer och kablage till allt det blir det allt annat än smidigt...dereborn skrev:Varför en digi? Mackie 1604 låter ju förbålt bra o kostar ingenting...
En 01:a ska väl gå att få rätt billigt?
- mikkejohansson
- Medlem++
Jo, de finns för runt 5k. Men har hört att de låter rätt så hårt, framför allt kompressorerna? Vore ju smutt med en LS916 men det är ju lite dyrt...dereborn skrev:Jagskaförstå.mikkejohansson skrev:Ska användas som submixer till sångmikar i en gospelkör. Kompressor på varje kanal är ett krav, smidigt format ett annat...vi har en A&H-mixer nu, men ska kan man släpa ett rack med kompressorer och kablage till allt det blir det allt annat än smidigt...dereborn skrev:Varför en digi? Mackie 1604 låter ju förbålt bra o kostar ingenting...
Ja, jag tycker ju att dom låter hårt, men det trodde jag berodde på att jag är retrotaliban och analogriddare!mikkejohansson skrev:Jo, de finns för runt 5k. Men har hört att de låter rätt så hårt, framför allt kompressorerna? Vore ju smutt med en LS916 men det är ju lite dyrt...dereborn skrev:Jagskaförstå.mikkejohansson skrev:Ska användas som submixer till sångmikar i en gospelkör. Kompressor på varje kanal är ett krav, smidigt format ett annat...vi har en A&H-mixer nu, men ska kan man släpa ett rack med kompressorer och kablage till allt det blir det allt annat än smidigt...dereborn skrev:Varför en digi? Mackie 1604 låter ju förbålt bra o kostar ingenting...
- mikkejohansson
- Medlem++
dereborn skrev:Ja, jag tycker ju att dom låter hårt, men det trodde jag berodde på att jag är retrotaliban och analogriddare!mikkejohansson skrev:Jo, de finns för runt 5k. Men har hört att de låter rätt så hårt, framför allt kompressorerna? Vore ju smutt med en LS916 men det är ju lite dyrt...dereborn skrev:Jagskaförstå.mikkejohansson skrev:Ska användas som submixer till sångmikar i en gospelkör. Kompressor på varje kanal är ett krav, smidigt format ett annat...vi har en A&H-mixer nu, men ska kan man släpa ett rack med kompressorer och kablage till allt det blir det allt annat än smidigt...dereborn skrev:Varför en digi? Mackie 1604 låter ju förbålt bra o kostar ingenting...

Kan ju vara - men annars tycker jag de flesta (dyrare i a f) digitalmixrar låter himla fint. Är väl A/D-omvandlingen som spelar in...
- mikkejohansson
- Medlem++