Säljes: Macbook Pro, mikrofon & trummaskin

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++

Säljes: Macbook Pro, mikrofon & trummaskin

Inlägg av joachime »

Har lite prylar jag vill bli av med.
Först ut en femtontums Macbook Pro från 2007. Intel Core2Duo 2,2 Ghz, 2 GB RAM, 120 GB HD.
Fint skick! Bytte batteriet för ca ett år sedan och det är i bra kondition.
Har gjort en nyinstallation av OS X Snow Leopard 10.6.8 plus iWork '09. Men skickar med originaloperativet på DVD också. Och två videoadaptrar (till VGA och S-video). Packad i originalkartong.

Superdrive (DVD/CD) läser felfritt men är inget vidare på att bränna. Har inte felsökt och vet inte vad det beror på.

BildBildBild
BildBildBild

Såld

Luxor MD407
Dynamisk mikrofon tillverkad av Sennheiser för Luxor. Den har samma membran och korg som dne klassiska Sennheiser MD409 men var avsedd för hemmabruk. Därför har MD407 en fot för att placera den på ett bord. Men det sitter även mickgängor undertill. Dessutom är kontakten obalanserad tele men det går att byta mot en balanserad kabel/kontakt. Det sitter en transaformator inuti höljet.

BildBild

Pratabaspris: 550:-

BOSS DR-660
Trummaskin med 16 anslagskänsliga pads och inbyggd step-/realtidssequenser. 255 ljud och två effektenheter. En bra uppsättning typiska rolandljud (TR808, 909 etc) plus en del akustiska samplingar och lite mer tidsbundna dansorienterade ljud.

Fint skick. Maskinen varnar för lågt batteri när man slår igång den (jag har bytt batteri utan resultat) men fungerar felfritt.

BildBildBild
BildBildBild

Pratabaspris: 800:-

Finns i Stockholm/Hägersten. Kan skickas.
Senast redigerad av joachime den mån 28 nov 2011, 13:50, redigerad totalt 7 gång.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++

Inlägg av joachime »

Kåmmotjööp!
Jobbar på Reason Studios
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Jag är väldigt nyfiken på 407an.. Vad fungerar den bra till? Är den jämförbar med en 421a? Pukor? Bre på med säljsnacket nu! ;)
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++

Inlägg av joachime »

Mmm... [värmer upp munlädret] Luxor MD407 är en enastående mikrofon på många sätt. Fungerar lika bra på giget som på barnkalaset. Eller varför inte i musikvideon eller på bostadsrättsföreningens årsmöte? :)
Skämtåsido. Den påminner som sagt om MD409 i ljudet och fungerar bra till gitarrförstärkare, blås, närmickning av trummor, sång etc. Lite samma områden som 421 fast de skiljer sig åt en aning i karaktären. Jag upplever MD421 som tjockare i det lägre mellanregistret medan MD407 har en öppnare topp. Tycker den passar särskilt bra på att ta upp attack i rena gitarrljud och framför basförstärkaren (som kompletterande mick till något tjockare som en bastrummemick eller en bandmick). Har också använt den till virvel. Stativfästet gör den dock inte helt optimal att få in bland alla stativ men med rätt mickstativ funkar det.
Det här är den ena av två som jag skaffade för några år sedan. Den andra har jag fixat balanserad signal på och den används flitigt i studion. Den andra (som är till salu) blev liggande hemma och är sparsamt använd.

Edit: Hittade en låt på spotify jag använt MD407 på. Här sitter den framför basförstärkaren tillsammans med AKG C414. Ingen DI. :)
http://open.spotify.com/track/7t7POqyUrLzYCiwQmRrQTC
Jobbar på Reason Studios
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++

Inlägg av joachime »

Prisbump!
Jobbar på Reason Studios
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Alltså.. Jag borde ha luxorn men jag är kort på dineros..
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem

Inlägg av groovyjr »

Du har PM ang MacBook
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++

Inlägg av joachime »

Bump! Extrapris på rea.
Jobbar på Reason Studios
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++

Inlägg av joachime »