Blev just blåst på en bokning av en stuga i Dalarna.
Önskar hyra ett hus i Dalarna för 4 familjer/13 personer.
Gärna:
- nära till bad/fiske/sjö
- bastu
- grillningsmöjligheter
- minst 4 rum, varav 2 med minst 3 sängar
- möjlighet att tälta i omedelbar närhet till huset
- diskmaskin/kyl/frys
Det här stället, mellan Rättvik och Leksand, brukar jag bo på. http://www.kullsbjorken.se/
Dock så har de bara 1 stuga med köksmöjlighet. Övriga stugor är bara herbren med sängar.
Väldigt mysigt dock. Sen har de en servicebyggnad med kök, som de t.o.m har matlagningskurser i.
Bastu...grillstuga....några km till Siljan...
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
vi har en "stugby" i gästrikland. stämmer inte in på alla kraven dock. Det finns 10 sängplatser i 3 stugor. Det enda rinnande vattnet är ån nedanför tomten(nära till bad?), men det finns kök i 2 av stugorna. Justja, ingen el finns det heller.
Angående kyl så finns det 2 jordkällare som håller bärsen kall. Grillmöjligheter finns eftersom det inte finns någonting i närheten. Man får även slå upp tält på tomten.
Men den kan hyras ut billigt
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
BassiLow skrev:längtar du efter att träffa mygg, Patrik?
Veckan innan vandrar vi väster om Åre, på gränsen till Norge. Gjorde samma repa för två år sedan och blev då nästintill uppätna av broms och mygg. I år är det värre med insekter så vi är bättre förberedda.
Ett av få myggmedel som faktiskt fungerar!
Var förbjudet i Sverige länge, men säljs nu på t.ex. Ica.
Bäckolja/Djungelolja fungerar väl också. Ibland....
Tack för tipsen parkas. Körde med Autan under vandringen för två år sedan men det hjälpte föga, i allafall inte mot bromshelvetet. Ogillar även att stryka nervgifter o.dyl på huden då jag är allergisk mot dessa .... och även insekterna?!?!?
I år gäller mekaniskt skydd, alltså heltäckande klädsel och hatt med nät.