Jag har nu kommit till insikt att jag inte kommer ha någon framtida användning av min stationära dator, så nu får den vandra vidare!
Jag köpte den av en kompis (som själv byggde ihop den) för ganska många år sedan så komponenterna kanske är helt utdaterade?!
Till saken hör att jag inte har någon som helst koll på om dessa grejer är värda något överhuvudtaget, så nu har ni chansen att lura i mig vad som helst! Jag litar på att pb-folket inte blåser mig =)
Vi går igenom burken:
*Hårddisk finns ej!
*Ett rejält metallchassi med någon slags display och några knappar (fan, temp, time, nyckel, -, set, +) på framsidan. Den har aldrig varit inkopplad. På ovansidan av chassit finns en lucka som innehåller usb, firewire, mickingång och hörlursutgång.
* CD/DVD med brännare. Oklart vilken modell och vilket märke.
* Nätdel "Tagan" (TG420-U02 i-Xeye)
* 3 st stora fläktar "Evercool" 12V, 0.15A, 1.80W
*1 st Arctic Cooling Freezer Pro 64 med herejösseskylflänsar monterad på moderkortet (processorfläkt kanske?)
* Grafikkort "GeForce" 6600LE 128MB, ddr+dvi+hdtv+tvout 64Bit
*Moderkort MSI K8N Neo 4
*Ram-minne 1,512GB
*Om man vill använda detta chassi så behöver sladdarna till startknappen lödas till om man inte vill "tjuvkoppla" den varje gång den skall startas/stoppas. Givetvis måste även en hårddisk införskaffas.
Berätta för mig vad det kan vara värt! Ett par hundra? Två påsar wienerbröd? Ett par tusen? Om insidan inte är så mycket att ha så kanske chassit kan komma till nytta?
Åsså var det bildskärmen: En styck BenQ 19" model Q9T4. 200 spänn?
Grejerna finns i Stockholm och skickas ej (tungt!). Har ingen lust att sälja del för del i utgångsläget, så köp hela rasket vetja!
Bilderna kommer av någon anledning åt fel håll, men det funkar väl ändå.