Laney rörcombo (obas)

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Användarvisningsbild
HellMek
Medlem+

Laney rörcombo (obas)

Inlägg av HellMek »

Beslutat att sälja min Laney ChromOzone. Ganska udda rörcombo som påminner en del om VC50. Denna har 2x10" HH högtalare och 4x EL84 i slutsteget. Made in England på 90-talet och är verkligen ingen Asiatisk budgetstärkare. Har 4 kanaler (Eller 2 kanaler med gainboost kan man uttrycka det). Den första är ren och den sista har gott om gain. Det inbyggda reverbet låter riktigt snyggt. Fotomkopplare till alla funktioner. Ny kabel till omkopplaren, förstärkt i ändarna för bättre livslängd/tålighet. Denna stärkare ha ett antal geniala funktioner när det gäller effektloopen. Man kan välja vilken kanal effekten ska in på, 1, 2 eller 1+2. För min del var det en stor fördel då jag gärna har chorus på rena kanalen. Man byter alltså med ett enda tryck på pedalen från distat torrt till clean med chorus (eller valfri effekt). Den har också en insert-loop på baksidan med ett vred som funkar som attenautor när inget är kopplat där. Man kan alltså "strypa" effekten till slutsteget och kräma på hårdare utan att få hörselskador. Finns även uttag för extern högtalare, testat i en Marshall 1960 och det låter riktigt bra. Rören låter kärnfriska och det yttre ungefär så slitet som är normalt på en 16 år gammal förstärkare. Har monterat hjul under för enklare förflyttning samt gummifötter på baksidan så att den ligger stadigt när den åker bil.
Vill har 3500 svenska kronor (förhandlingsbart) i byte mot denna fantastiska förstärkare. Den finns i Ängelholm och eftersom det är en rörförstärkare fraktas den (helst) inte på annat vis än med bil. Jag kan köra och leverera inom rimlig radie mot faktiskt bränslekostnad.

Ljudklipp finns uppladdat på FB, fattar bara inte hur man hämtar länken.
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Användarvisningsbild
HellMek
Medlem+

Re: Laney rörcombo (obas)

Inlägg av HellMek »

Obs, denna låter jäkligt bra med bas med, men uteffekten (30w) gör den mer lämpad för hemmabruk. Har även kört den som rörpreamp vid inspelning av bas och det lät väldigt bra. Varm, bred och fet ton.
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Skriv svar