Skulle någon vara sugen på ett Aguilar 70s set så kan jag sälja det

Min P-bas brummade trots att den har humbuckers. Det är väl besvis nog?P-basar, som du tog upp i din tråd, har ju två spolar med motsatt polaritet om jag läst rätt, så de klarar sig från den sortens brum.
Jag läste kanske inte tillräckligt noga, men det verkar som om du hävdar att all sorts brum försvinner med skärmningen, oavsett mickar? Det har inte varit min upplevelse. Men brum som minskar eller försvinner då man tar på metalldelar, har jag aldrig problem med. Är det inte det som kallas jordfel? Som tur är drabbas jag inte av det, ens när jag löder självMusikanten skrev:Om allt är ordentligt skärmat och jordat i basen bör det inte bli något brum, oavsett mickar.
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?f=3&t=59805" onclick="window.open(this.href);return false;
Då har du inte dåliga skärmningar eller jordningar i ditt instrument.Ljudfreak skrev:Men brum som minskar eller försvinner då man tar på metalldelar, har jag aldrig problem med. Är det inte det som kallas jordfel? Som tur är drabbas jag inte av det, ens när jag löder själv
Skärmytsling?Musikanten skrev:Då har du inte dåliga skärmningar eller jordningar i ditt instrument.Ljudfreak skrev:Men brum som minskar eller försvinner då man tar på metalldelar, har jag aldrig problem med. Är det inte det som kallas jordfel? Som tur är drabbas jag inte av det, ens när jag löder själv
Det var kanske lite dumt av mej att skriva att det inte kan brumma, oavsett mickar.
Men skärmning är A och O när vi talar om höga impedanser.