Jag har ett begagnat p-skydd med elektroniken på och en Seymour Duncan-humbucker (tror jag det är i alla fall). Det finns också ett utrymme för en P-mick på detta skydd som jag gärna skulle vilja fylla igen med något trevligt. Så jag skulle behöva tips på en bra p-mick som passar ihop med humbuckern?
Kan tillägga att jag har två p-mickar liggandes. En Bartolini 8s och en DiMarzio Split P (den är vit dock). Är dessa något som passar? Kan ju tillägga att estetik är viktigt det med.
Senast redigerad av Salle den ons 20 mar 2013, 01:15, redigerad totalt 2 gång.
Problemet med DiMarzio:n är att den är vit. Vilket inte blir så snyggt när humbuckern är svart. Tycker inte jag i alla fall. Men jag håller på med ett bygge där jag ska använda en P-mick och jag funderar på att då använda DiMarzio:n.
Hmm, kanske man skulle köpa sig en svart DiMarzio p-mick.
Salle skrev:Problemet med DiMarzio:n är att den är vit. Vilket inte blir så snyggt när humbuckern är svart. Tycker inte jag i alla fall. Men jag håller på med ett bygge där jag ska använda en P-mick och jag funderar på att då använda DiMarzio:n.
Hmm, kanske man skulle köpa sig en svart DiMarzio p-mick.
Du kan ju måla den svart? (Det har jag gjort med en Model p)
Jo, folk tycker det. Tanken är att jag ska göra något bygge med en model P någon gång. Men det jag undrar är mest om det passar i kombinationen med humbuckern som redan sitter på. Så att inte ljudet tar över för mycket etc.