Vet inte om jag mäter rätt men om jag mäter på bägge sladdarna (är det så man gör?) som kommer från miken på min 60s classic Jazz Bas så är det typ 5,51 från halsmicken och 6,00 från stallmiken. Denna bas är rätt låg i volym och mjuk och fin i ljudet. Sitter en 0,05 konding i den.
Sen har jag en Aria JB kopia från tidigt 70-tal. Den har 3,87 på både hals- och stallmik. Denna upplever jag som högre i output. Den har 500 k potar - är det därför den låter mer trots lägre värde på mickarna?
Denna bas har ett mycket brightare ljud - kanske har den då en konding med lägre värde? Kan inte läsa av vad det är för värde på kondingen (står 50V på den, se bild).
På Arian kan jag uppleva att totalvolymen sjunker en aning när bägge mickarna är på, men om man minskar volymen på stallmiken så upplever jag att volymen ökar. Vad kan detta bero på? Nåt som är felkopplat? (Såg en tråd om detta här: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=3429&highlight= )
Tycker det ser ut som den är orörd i elektroniken så jag vill inte in och rota i onödan...