Yamaha TRB 4P nya mickar och elektronik!

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
Sulan
Medlem

Yamaha TRB 4P nya mickar och elektronik!

Inlägg av Sulan »

Tjenare!

Jag har en trött gammal Yamaha TRB 4P som jag gillar skarpt att spela på men mickarna låter lite mesigt!

Har funderat på att slänga i några nya, därför tänkte jag höra om nån här har några tips om vilka som kan funka bra om man vill ha lite mer bett?

Elektroniken i den är inte helt hundra heller och telejacket glappar! Hehe ingen bra bas att giga med :) så tanken är att byta hela skiten!

Kul att höra vad ni tycker!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Jag slängde i Bartolini mickar och elektronik i min TRB-5P. Sen rev jag ur piezo elektroniken också. Blev guldfisk!!

Var lite noga med vilken mikrofon du väljer dock. Ganska brett mellan strängarna på TRB-??P-basarna så vissa mick-modeller blir det problem med att polerna inte hamnar under strängarna som sig bör....

/J
Användarvisningsbild
Sulan
Medlem

Inlägg av Sulan »

Hellboy skrev:Jag slängde i Bartolini mickar och elektronik i min TRB-5P. Sen rev jag ur piezo elektroniken också. Blev guldfisk!!

Var lite noga med vilken mikrofon du väljer dock. Ganska brett mellan strängarna på TRB-??P-basarna så vissa mick-modeller blir det problem med att polerna inte hamnar under strängarna som sig bör....

/J
Ok det låter ju schysst! Undrar lite bara hur man kan kolla upp vilken modell
som kan passa. Vilka har du satt i din femma?
Skriv svar