Hur fan ska ja koppla?

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Seymour Duncans hemsida har allt du behöver.
Officiell stormästare i EB-orden
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

JunJun skrev:
knedy skrev:Seymour Duncans hemsida har allt du behöver.
Har redan kollat!
Men ehm.. om det är kopplat och funkar, vad ska du då koppla? :roll:
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

JunJun skrev:
YZZ skrev:
JunJun skrev:
Har redan kollat!
Nä asså de är inge problem så, utan ja är mer intresserad av att veta om de finns andra kopplingsmöjligheter.
Kul å lära sig bara.
Ja du kan nog koppla den med bara den röda till preampen eller tex både den vita och den röda tror jag.

Lär bli kopplad på olika sätt då. Parallel och serie om jag nu inte tänker helt fel.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

JunJun skrev:
YZZ skrev:
JunJun skrev:
YZZ skrev:
JunJun skrev:
Har redan kollat!
Nä asså de är inge problem så, utan ja är mer intresserad av att veta om de finns andra kopplingsmöjligheter.
Kul å lära sig bara.
Ja du kan nog koppla den med bara den röda till preampen eller tex både den vita och den röda tror jag.

Lär bli kopplad på olika sätt då. Parallel och serie om jag nu inte tänker helt fel.
Hm.. Om ja sätter ihop den röda och den vita så blir de ingen ljudskillnad iallafall. Känns som de är samma som att köra bara den vita till preamp.
Det är det nog också. Seriekopplat. Tar du den vita med den bara och kopplar den röda till preamp tror jag det blir parallelkopplat.

YZZ
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

JunJun skrev:
YZZ skrev:
JunJun skrev:
YZZ skrev:
JunJun skrev:
YZZ skrev:
JunJun skrev:
Har redan kollat!
Kul å lära sig bara.

Hm.. Om ja sätter ihop den röda och den vita så blir de ingen ljudskillnad iallafall. Känns som de är samma som att köra bara den vita till preamp.
Det är det nog också. Seriekopplat. Tar du den vita med den bara och kopplar den röda till preamp tror jag det blir parallelkopplat.
Som de va kopplat innan så va den röda ihopdragen med jord.. Alltså bara den vita till preamp..
Men om ja vill köra dem i paralell, Hur drar ja då?
Det var det jag skrev.
YZZ skrev: Tar du den vita med den bara och kopplar den röda till preamp tror jag det blir parallelkopplat.

YZZ
Skriv svar