Seymor duncan quarter pounder bass lines.
- SmashMyAmp
- Medlem
Seymor duncan quarter pounder bass lines.
hehe inte lilla långa namnet på micken... aja men är det ingen som vet någon mick som ger licknande ljud? har spelat med den nu i ett halvår och så köpte jag en ny bas med standard (mexico) fender mickar vilket låter skit jämfört med bass lines.. så tänkte ifall ni inte har något annat att rekomendera men ändå har det där skate-punkiga i sig. vore skojj att testa nytt.
- 200071
- Hedersmedlem

Först igen!!!! Kolla in http://www.delano.de och hör sedan av dig till mig om något verkar intressant. Det börjar bli en del här på forumet som har testat.
- Geddan
- VIP medlem
Fick min idag.200071 skrev:![]()
Först igen!!!! Kolla in http://www.delano.de och hör sedan av dig till mig om något verkar intressant. Det börjar bli en del här på forumet som har testat.

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Billy
- Medlem+
- SmashMyAmp
- Medlem
- 200071
- Hedersmedlem
Tack, om du nu frågar så.

De är mycket fokuserade i tonen ända från de lägsta tonerna. Mycket tryck och snabb respons. Det finns en bra diskant i dem men styrkan är enligt min mening i low-mid-punchen. Om jag minns fel så är det ett sådant par Califen har.
Idealiska för den som är ute efter ett modernt vintage-ljud

Var det Marcus mick du fick upp?
- Geddan
- VIP medlem
Jajjemen! Marcus mic är det.200071 skrev:Tack, om du nu frågar så.![]()
De är mycket fokuserade i tonen ända från de lägsta tonerna. Mycket tryck och snabb respons. Det finns en bra diskant i dem men styrkan är enligt min mening i low-mid-punchen. Om jag minns fel så är det ett sådant par Califen har.
Idealiska för den som är ute efter ett modernt vintage-ljudom ni fattar...
Tackar för infon!
Då får den nog hamna på Jazzbasen i halsläge.
Passar nog bättre ihop med Basslinemicen än på P-basen med Squire JV micen.
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- 200071
- Hedersmedlem
Geddy_Lee skrev:Kolla måtten först, för din mic har måtten för en stallmick.200071 skrev:Tack, om du nu frågar så.![]()
Jajjemen! Marcus mic är det.
Tackar för infon!
- Geddan
- VIP medlem
Annars plockar vi bara fram fräsen!200071 skrev:Geddy_Lee skrev:Kolla måtten först, för din mic har måtten för en stallmick.200071 skrev:Tack, om du nu frågar så.![]()
Jajjemen! Marcus mic är det.
Tackar för infon!

- Jan Hellman
- Jan Hellman
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- BBQV
- Forumvärd
- Geddan
- VIP medlem
- peppe
- Medlem+
Jag lånade av en polare ett par Jazz QP som jag satt på min "Vulgo" Gillade dom skarpt förutom att det var för mycket diskant i dom, det gick ju vrida av tonkontrollen men då tyckte jag det försvann lite fokus i ljudet! Ringde Lundgren Pickups å frågade om han hade nått liknande att erbjuda så det blev till å köpa hans JazzBass Hotmickar, och dom låter mycket likt QP-mickarna och är lika "heta" men här fungerar tonkontrollen hela vägen utan att tappa fokus och lägga en matta över ljudet!
Men nu när vår gode Peter (Sorry Peter men du var för sen!) gör tokmycket reklam för Delano så skulle dom ha varit roliga att prova!!
Men nu när vår gode Peter (Sorry Peter men du var för sen!) gör tokmycket reklam för Delano så skulle dom ha varit roliga att prova!!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
- BBQV
- Forumvärd
Lundgrens Hotmikar är råa! De är heta och rockar i alla lägen utan att bli onyanserade eller grötiga. Bra skit helt enkelt!peppe skrev:...Ringde Lundgren Pickups å frågade om han hade nått liknande att erbjuda så det blev till å köpa hans JazzBass Hotmickar, och dom låter mycket likt QP-mickarna och är lika "heta" men här fungerar tonkontrollen hela vägen utan att tappa fokus och lägga en matta över ljudet!
- 200071
- Hedersmedlem
Är man seriöst intresserad och om jag har hemma så kan man få låna och testa om man inte klipper kablar eller gör nån annan åverkan på dem. Nu har jag ju ett ganska litet lager så det är lite olika vad jag har hemma för stunden. Men är det "normala" mickar så kan jag ta hem så du får testa på samma villkor.SmashMyAmp skrev:a det verka intressant.. men jag är inte så tät så kan inte köpa en mick och sen vara missnöjd med den. så då kör jag hellre med en mick som jag redan vet passar min stil..
I princip öppet köp i en vecka.
- Liten
- Hedersmedlem