Kent Armstrong, Woodomickarna

Prata om mickar och elektronik
Användarvisningsbild
Hellsten
Medlem+

Kent Armstrong, Woodomickarna

Inlägg av Hellsten »

Funderar på att köpa en femma. Har kollat en del på Woodobasarna. Det jag läst om dem gillar jag och estetiskt sett är de fullpoängare för mig.

Men vad tycker vi om mickarna? Kent Armstrong heter dem. Är det bra skit?
| Fender | Mesa |
Användarvisningsbild
Hellsten
Medlem+

Inlägg av Hellsten »

Ingen?
| Fender | Mesa |
Användarvisningsbild
Lowlife
Medlem+

Kent Armstrong

Inlägg av Lowlife »

Om jag inte minns fel så använde Status-Graphite Kent Armstrong-pickuper i början av sin historia. Rätta mig någon om jag har fel. Borde vara bra grejer.
Bas:Black Beauties. Amps: Trace-Elliot+Peavey,all valve. Annat: Wasa sport.
Ingen har någonsin sträckt sig i en TV-soffa!
Användarvisningsbild
Von K
Medlem+

Inlägg av Von K »

jag har en woodo B5, kanon ljud för pengen tycker jag.
Atkivt hela vägen med väldigt bra inställningsmöjligheter.
väldigt bra skjut i mickarna också.
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Jag tycker de låter riktigt bra, har haft en bandad Woodo-sexa och har nu en bandlös Woodo-femma. Ganska hög output och ännu mer i aktivt läge, bra botten och tyngd, och trots outputen har de ett ganska öppet och klart sound i de högre frekvensregistren.

Faktum är att jag tycker Kent Armstrong-systemet låter så bra att jag funderat på att flytta över det till en femsträngad finbas som det sitter Bartolini-soapbars och Aguilar-preamp i och som i mitt tycke inte alls låter lika bra.

Jag är så nöjd att jag dessutom köpt ett sett Kent Armstrong-mikar till en annan bas men då en MM-stallmik och en single coil halsmik. Detta är dock inte monterat ännu men jag hoppas att den basen ska låta lika bra.

Smaken är förstås olika men jag har svårt att tro att du skulle tycka direkt illa om Kent Armstrong-mikarna, de har tillräckligt med output för att tillfredsställa modernare basister och ett tillräckligt öppet ljud för att inte skrämma bort folk som gillar vintage-lindade single coils.

/Mats D
Användarvisningsbild
Hellsten
Medlem+

Inlägg av Hellsten »

Det låter kanon ju! Tack för utförligt svar, MatsD. Sounds like a perfect match.
| Fender | Mesa |
Skriv svar