Gibson Ripper pickups
- Lestrange
- Medlem+
Gibson Ripper pickups
Jag har fått tag på tre stycken NOS Rippermickar av den tidigare varianten, som fästs direkt i kroppen à la P-90 soapbar. Jag vet inte om det är original Gibson eller någon japansk kopia, jag har inte fått hem dem ännu. Någon som vet något om dessa mickar? Omdömen? Usla eller guld? Blir jag rik om jag säljer dem, eller måste jag betala deponiavgift för att bli av med dem?
Roland skrev; "Han är hård att förhandla med vår käre Lestrange, men han är en illa dold gentleman med ett gott hjärta..."
Lestrange Guitars
Gaijin Guitars
Guitar Show South
Twang South
Lestrange Guitars
Gaijin Guitars
Guitar Show South
Twang South
- Lestrange
- Medlem+
INGEN som har NÅGOT att säga om Rippermickar? Jag har själv inte haft förmånen att prova någon Ripper, eller för den delen Flying-V bas, som använde samma mickar.
Roland skrev; "Han är hård att förhandla med vår käre Lestrange, men han är en illa dold gentleman med ett gott hjärta..."
Lestrange Guitars
Gaijin Guitars
Guitar Show South
Twang South
Lestrange Guitars
Gaijin Guitars
Guitar Show South
Twang South
- Danne
- VIP medlem
Jag har ju en bandlös Ripper med den senare micktypen. Tror iofs bara infästningen skiljer. Eftersom den är bandlös är det lite svårt att säga exakt hur ljudet skulle te sig i en bandad bas. Den har inte så hög output och lite dämpat ljud (till skillnad från kristallklart diskantrikt om du förstår vad jag menar), vilket jag gillar i just den bandlösa Rippern. Jag vet att i Flying V så är inte ljudet särskilt populärt utan beskrivs som ganska menlöst och tråkigt så de passar nog inte så bra i kortskaliga basar.
- Lestrange
- Medlem+
Jo, det är den bilden jag får när jag googlar också. Väldigt låg output. Någon trodde till och med att basen var trasig!
Lestrange Guitars
Gaijin Guitars
Guitar Show South
Twang South
Lestrange Guitars
Gaijin Guitars
Guitar Show South
Twang South
- Lestrange
- Medlem+
Jaha... Nu har jag fått hem mickarna, och det var inte Gibson original. Förmodligen någon japansk kopia. Jag vet att bl a Aria har gjort Ripper ripoffs.
Nåväl, man kan ju inte ha tur jämt. ...eller ens ibland.
Nåväl, man kan ju inte ha tur jämt. ...eller ens ibland.
Lestrange Guitars
Gaijin Guitars
Guitar Show South
Twang South
Lestrange Guitars
Gaijin Guitars
Guitar Show South
Twang South