Hej, första inlägget här på pratabas. Otroligt mycket bra information här, och framförallt ett forum där inte varje tråd urartar i svordomar och gräl. Kanon!
Jag håller just nu på att sätta ihop en Fender Jazz av löst inköpta delar på eBay. Allt blir svart, kropp, stall, pickguard etc. Nja, förutom halsen då som är lönn med rosewoodbräda. Kan posta lite bilder när prylarna börjar ramla in.
Kroppen är en 2008 Fender orginal re-issue av en '62 J-bas (made in Japan).
Halsen är en orginal 1980 J-bas (made in Japan).
På denna tänkte jag sätta i princip samma PUs och elektronik som på Sandbergs California JM4. Enda skillnaden är väl att jag nog väljer en MM/J Hybrid som stallmick.
Så - frågan är: Cliff_the_great fick du ordning på din hybrid/j-bas koppling? Är du nöjd? Bör jag tänka om?
Tack.
Behöver hjälp med koppling av Delano hybrid och jazzmick
- Cliffy
- Medlem++
Tjena och välkommen till forumet. Jag har inte fått alla mickar och pryttlar hem än men så inget bygge har börjat. Det blir inte en jazz hybrid utan e p hybridHansBas skrev:Hej, första inlägget här på pratabas. Otroligt mycket bra information här, och framförallt ett forum där inte varje tråd urartar i svordomar och gräl. Kanon!
Jag håller just nu på att sätta ihop en Fender Jazz av löst inköpta delar på eBay. Allt blir svart, kropp, stall, pickguard etc. Nja, förutom halsen då som är lönn med rosewoodbräda. Kan posta lite bilder när prylarna börjar ramla in.
Kroppen är en 2008 Fender orginal re-issue av en '62 J-bas (made in Japan).
Halsen är en orginal 1980 J-bas (made in Japan).
På denna tänkte jag sätta i princip samma PUs och elektronik som på Sandbergs California JM4. Enda skillnaden är väl att jag nog väljer en MM/J Hybrid som stallmick.
Så - frågan är: Cliff_the_great fick du ordning på din hybrid/j-bas koppling? Är du nöjd? Bör jag tänka om?
Tack.
200071 här på forumet fixar mickarna från delano för han är återförsäljare för dem. Skulle även få med något form av kopplings schema tror jag så det ska nog lösa sig. Ska nog inte vara några problem att få ihop det du vill med en j+hybrid. Och behöver du delano mickar så snacka med 200071 även känd som Årnes så fixar han det vet du....
-
- Medlem
Årnes, kan du skicka mig prisuppgift på hybrid + J + delano aktiv elektronik?
Jag hittade en liten mek.firma i Vallentuna som CNC fräser kroppen så att hybriden får plats. 400 kr tar dom. Låter det rimligt? Hur brukar ni göra?
CNC-fräs känns smidigare än att plocka fram handöverfräsen ...
Jag hittade en liten mek.firma i Vallentuna som CNC fräser kroppen så att hybriden får plats. 400 kr tar dom. Låter det rimligt? Hur brukar ni göra?
CNC-fräs känns smidigare än att plocka fram handöverfräsen ...
Aim low ... they're riding Shetlands
/F. Zappa
/F. Zappa