Duger ett SSL AWS900+SE?Phear skrev:Ett aber dock.Hellboy skrev:Dnilke är i studion och vi har testat elkablar. Setuppen ser ut enligt följande:
Blue Dragonfly mikrofon - Fender Bassman 12 TV - vanlig Lifeline gitarrsladd - Musicman 25th Anni 5-strängad.
Elkablarna som testades var först en vanlig "standard" sladd som följer med i princip vilken förstärkare som helst. Uppskattat pris: 119:-. Sladd no två var en Xindak FP-1. Enligt Hifibörsen så är den, citat: "Musikalisk och högupplöst". Pris: 1.710:-.
Hörde vi någon skillnad då? NÄ!! BLUFF OCH BÅÅÅÅGGGG!!!! Vi hör absolut ingen skillnad över huvudet taget. Noll. Och då spelade vi in långa toner med varje sladd och sen klippte vi ihop en ton med ena sladden och en ton med andra sladden och sen loopade vi..... Noll skillnad. Så vi bestämde oss för att inte ens lägga upp några ljudklipp. Ni kommer nämligen inte heller att höra någon skillnad. Tro oss när vi säger det.![]()
//Hellboy och Dnilke
För att ett sånt här test ska fungera måste det vara grymt vass inspelningsutrustning & lyssningsutrustning för att det ska gå att uppleva någon skillnad.
Den enda studion jag hört talas om som verkar tillräckligt anal för det här testet är Studio Blue i stockholm eller var den nu ligger... Jag har en samlingsskiva som de släppt. Just röster på den skivan är det mest naturtrogna jag hört i inspelningsväg. Problemet är bara att det verkar vara så låg dist i deras grejer att det låter uddlöst & tråkigt i mina öron. Jag får för mig att det är för låg dist för min enda hjärncell (som för övrigt ser precis ut som Animal i mupparna)![]()
http://www.studioblue.se/studio-blue/webb-butik
tyvärr, för er som inte gillar black metal, var det här det enda jag hittade på spotfy. Tror sista låten är den lugnaste
http://open.spotify.com/album/1wXcOOiVxWmjcP50oTXTCZ
Studio Blue? Jo dom är bra på att spela in musik med ett extremt ofärgat resultat men en mindre musikalisk inställning till inspelning och teknik får man nog leta efter. Låter det bra så låter det bra och sen bryr jag mig inte om vilket lödtenn som används i jackfältet.
//J