Skärma
- kosmonaut
- Medlem+
Skärma
Hej på er.
Nu börjar lacken äntligen torka på min HPD-pbas, så då börjar det bli dags att sätta i mickar och elektronik. Och skärma allt på ett bra sätt förstås, något jag bör tänka på?
Kör allt från scratch med pottar och allt, ska jag klä "lådan" i alufolie eller räcker det att dra jorden till stallet? plektrumskyddet är av metall, gör det någon skillnad?
Alla tips välkommna.
Nu börjar lacken äntligen torka på min HPD-pbas, så då börjar det bli dags att sätta i mickar och elektronik. Och skärma allt på ett bra sätt förstås, något jag bör tänka på?
Kör allt från scratch med pottar och allt, ska jag klä "lådan" i alufolie eller räcker det att dra jorden till stallet? plektrumskyddet är av metall, gör det någon skillnad?
Alla tips välkommna.
- Liten
- Hedersmedlem
- kosmonaut
- Medlem+
- Liten
- Hedersmedlem
Whooosh.. missade HELT P:et efter HPD- sorry!kosmonaut skrev:Men Liten.. det är ju en p-bas... 1 mick såklart, eller nej du har ju rätt det är ju två halvor förståssLiten skrev:Till att börja med.. vad är det för mickar?, här är förutsättningarna,
Dimarzio DP127
2 st Pottar 500k
Konding på 0,047mF
- Liten
- Hedersmedlem
Inget mer än Ahab och KMO sagt.. själv skulle jag börja med stallet enbart.. lite "trial n error".. men P-mickar har en tendens att vara ganska brumfria!kosmonaut skrev:OK, behöver jag jorda i stallet oxå eller?Ahab skrev:Jordar du plektrumskyddet så behöver du nog inte bry dig om att klä hålen med folie.
Liten: snabbläser gör vi alla ibland, hade du några tankar?

- Liten
- Hedersmedlem
- Ahab
- Medlem+
Tror också du kommer långt genom att enbart jorda stallet. Skärma mickhålen eller jorda p-skyddet känns lite överkurs, särskilt på en P.Liten skrev:Inget mer än Ahab och KMO sagt.. själv skulle jag börja med stallet enbart.. lite "trial n error".. men P-mickar har en tendens att vara ganska brumfria!
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
- kosmonaut
- Medlem+