Den gubben går till den gubben.. (någon gick fel.)
- Liten
- Hedersmedlem
Den gubben går till den gubben.. (någon gick fel.)
Hej!
Jag har precis haft en lödarkväll och försökte löda ihop min bandlösa bas..
Micken låter och den går genom preampen.. men.. när jag vrider på diskant-kontrollen så börjar det surra.. (bara diskantratten).. och det slutar inte surra förens jag tar tag i kontakten...
Micken är en split-coil.. så det är inte den.. stallet är jordat.. surrar inte mer eller minde när jag tar i det.. så jag gissar att det är riktigt jordat.. en "jordnings-kedja" går mellan alla pottar och är till sist jordat i kontakten.. (har iof jordat stallet på samma flärp.. men det ska ju funka?)
Tips på vad jag gjort galet mottages tacksamt!
(när jag själv jordar genom att hålla i kontakten låter det kalas!)
Jag har precis haft en lödarkväll och försökte löda ihop min bandlösa bas..
Micken låter och den går genom preampen.. men.. när jag vrider på diskant-kontrollen så börjar det surra.. (bara diskantratten).. och det slutar inte surra förens jag tar tag i kontakten...
Micken är en split-coil.. så det är inte den.. stallet är jordat.. surrar inte mer eller minde när jag tar i det.. så jag gissar att det är riktigt jordat.. en "jordnings-kedja" går mellan alla pottar och är till sist jordat i kontakten.. (har iof jordat stallet på samma flärp.. men det ska ju funka?)
Tips på vad jag gjort galet mottages tacksamt!
(när jag själv jordar genom att hålla i kontakten låter det kalas!)
-
- VIP medlem
ja tror du löddat fel nånstans. 

http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Liten
- Hedersmedlem
- Liten
- Hedersmedlem
-
- Medlem+++
- Cuba
- VIP medlem
Re: Den gubben går till den gubben.. (någon gick fel.)
Badat med hårtorken igen? .... och vad fan har du på jorden att göra egentligen?Liten skrev: stallet är jordat.. surrar inte mer eller minde när jag tar i det.. så jag gissar att det är riktigt jordat.. en "jordnings-kedja" går mellan alla pottar och är till sist jordat i kontakten..

- Chriller
- VIP medlem
Det var inte riktigt meningen. Kände mest för att uppmärksamma nyttjandet av det underbara ordet flärp.Samuel V skrev:Sexual innuendos!Chriller skrev:Eller så är det tjall på flärpen.marcbass skrev:ja tror du löddat fel nånstans.
Trodde att det betydde sån där partytuta som vecklar ut sig när man blåser i den (tolka gärna det snuskigt också!) men en sån fyller väl ingen större funktion i en bas?
- Liten
- Hedersmedlem
- EA
- Medlem+
- Liten
- Hedersmedlem
När jag tar i stallet blir det ingen skillnad på brummet.. är det så du menar?EA skrev:Det låter som att det är fel på jordningen men du verkar vara säker på att du har gjort rätt… Har du möjlighet att kolla med ohmmeter så att du verkligen har kontakt mellan pluggen och stallet- jag skulle gissa på att du inte har det
Re: Den gubben går till den gubben.. (någon gick fel.)
Lördakväll heter det!Liten skrev:Hej!
Jag har precis haft en lödarkväll ...