Audere JZ3

Prata om mickar och elektronik
borje
Nykomling

Audere JZ3

Inlägg av borje »

Hej.

Jag har i tidigare inlägg frågat om Fender SCN-mickar och fått nyttiga svar och reaktioner, tack för det. (Tyvärr inte från någon som bytt ut sina passiva fendermickar mot dem...) Saken är den att jag verkligen gillar soundet i min Fender Jazz standard V men saknar lite tryck och dynamik i mickarna.

Mina funderingar så här långt har varit att byta mickar för att nå mitt ljudmål men de senaste dagarna har jag fördjupat mig i Audere preamp JZ3 och gillar verkligen vad jag läser. Om den håller vad den lovar så verkar det vara precis det jag söker; en preamp som ger mig mer tryck och dynamik utan att "förvränga" och färga ljudet nämnvärt.

Är det någon av er basbröder som kan ge mig lite feedback på den preampen och som kanske planterat den i sin passiva bas.

Hälsningar.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Av vad jag hört så äter just Audere batterier.. MEN.. möjligheten att tex ändra motstånd i pottarna ger en helt ny aspekt på ljudpåverkan..

Sammanfattning:
Har hört mycket positivt ang ljudet..
Minuset är batterierna..

Sök på http://www.talkbass.com
Där finns massivis av info om audere..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
borje
Nykomling

Inlägg av borje »

Aj då, enligt deras egna uppgifter ska batteriet palla för mer än 250 speltimmar... är det bara BS?

Det borde gå att mata den med 9v fantom som min EBS kan skicka. Får väl byta telejacket i basen mot en stereo-dito och köra med stereokabel.
elbasisten
Medlem

Inlägg av elbasisten »

Kör med dessa preamps på både en Jazz 5:a och en 4:a, funkar kanon.
borje
Nykomling

Inlägg av borje »

Roligt att höra. Är basarna passiva i orginal?
elbasisten
Medlem

Inlägg av elbasisten »

Det är passiva orginalmickar.
borje
Nykomling

Inlägg av borje »

Beställde du direkt från USA eller via någon i Sverige? Hur upplever du batteriåtgången, jag har fått en del indikationer på att den är törstig...
elbasisten
Medlem

Inlägg av elbasisten »

Jag beställde direkt från usa, vad det gäller batteriet tycker inte jag att det tappar mer än andra aktiva preamps som jag haft.
Skriv svar