P-bas mickar?
- mikkejohansson
- Medlem++
P-bas mickar?
Bara för "the hell of it" så kastar jag väl ut en liten krok om P-baspickuper; vilka har ni testat, vilka har ni diggat, vilka har ni dissat?
- BBQV
- Forumvärd
- 200071
- Hedersmedlem
- mikkejohansson
- Medlem++
- mikkejohansson
- Medlem++
- mikkejohansson
- Medlem++
Damn, nu vart jag ju sugen att starta lödkolven (fast nån annan får löda, jag är apkass på det
) och jämföra originalmiken i 57an (Fender Japan) med en 80-tals Squier Japan jag har, en Reverend 8.7k jag också har här och DeLano.....hmmm.....kanske kan skaka fram en QP också.
Det vore ett kul test....ska lägga lite tanke i frågan

Det vore ett kul test....ska lägga lite tanke i frågan

Min gamle vän Micke Hujanen som sitter i källaren på Estrad (4sound) i sthlm, förde mej samman med hans kompis Börje i Umeå.
Börje gjorde den mik som sedan dess sitter på min -64. Lite fetare o lite mer output än originalmiken, men utan hitech-mikarnas kyla och fyrkantighet. Grym!
Kommer inte ihåg vad Börje heter i efternamn, men kan ta reda på det.
Börje gjorde den mik som sedan dess sitter på min -64. Lite fetare o lite mer output än originalmiken, men utan hitech-mikarnas kyla och fyrkantighet. Grym!
Kommer inte ihåg vad Börje heter i efternamn, men kan ta reda på det.
- mikkejohansson
- Medlem++
- mikkejohansson
- Medlem++
- mikkejohansson
- Medlem++
- FreCKo
- Medlem++
för att återgå till p-bas frågan (dereborn och mikkejohansson får gärna fortsätta snacka, men jag avbryter det för en sekund
)
I min sketna gamla Yamahabas (RBX260L) så har jag slängt in en Seymour Duncan Quarter Pounder-mick, och har dessutom kopplat bort tonkontrollen. Även fast micken äter allt och alla i volym och ljud så skulle jag ändå vilja höra den i en bättre typ fender-bas genom en sjysst ampeg (om ni lyssnar på Blink 182 så spelar basisten på precis den kombinationen, ganska sjysst ljud)...
Ett tips gällande Quarter Poundern: Koppla inte bort tonkontrollen
Jag saknar min lite, för ibland kan det bli lite väl mycket av det goda, och då vill man rulla av tonen bara ett snäpp för att få ett mysigare fingerljud...
Det kommer nog med nästa bas

I min sketna gamla Yamahabas (RBX260L) så har jag slängt in en Seymour Duncan Quarter Pounder-mick, och har dessutom kopplat bort tonkontrollen. Även fast micken äter allt och alla i volym och ljud så skulle jag ändå vilja höra den i en bättre typ fender-bas genom en sjysst ampeg (om ni lyssnar på Blink 182 så spelar basisten på precis den kombinationen, ganska sjysst ljud)...
Ett tips gällande Quarter Poundern: Koppla inte bort tonkontrollen

Det kommer nog med nästa bas